Bukefalos 28 år!

Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Kan knappt ha några kläder alls längre förutom några kjolar och jättestretchiga jeans. Jag MÅSTE gå ned i vikt! Jag vill inte se ut som jag gjorde 2018. Jag vill bara kunna komma i mina kläder utan att behöva prova halva garderoben och få idiotångest när inget passar 😭 Jag tycker inte att det är för mycket begärt!?
 
Och att jag inte ens kommer iväg till gymmet 20 minuter två gånger i veckan är ett sådant jävla misslyckande och slöseri med pengar 😭
 
Och jag kan knappt äta något alls för jag går upp k vikt bara av att titta på mat numera
 
Han säger att han är trött på att hela tiden behöva vänta och vänta på att jag ska orka något. Jag förstår honom! Men vad ska jag göra?! Jag tar redan ohälsosamt mycket uppiggande mediciner och kosttillskott för att ens vara vid medvetande ju!
 
Han säger att han är trött på att hela tiden behöva vänta och vänta på att jag ska orka något. Jag förstår honom! Men vad ska jag göra?! Jag tar redan ohälsosamt mycket uppiggande mediciner och kosttillskott för att ens vara vid medvetande ju!
Det där är en jättesvår situation för er båda. Jag har varit i samma läge som dig och bråken handlade ofta om att jag aldrig orkade/hade svår migrän. Kan ni prata om det när du har bättre stunder. Förstår han då?
Säger du till honom att du förstår honom men att det tyvärr är så och att det inte går att tvinga fram orken utan att du slås ut ännu mer?
Det gäller att bli sedd från båda håll för att kunna jobba med den acceptansen.
 
Kan knappt ha några kläder alls längre förutom några kjolar och jättestretchiga jeans. Jag MÅSTE gå ned i vikt! Jag vill inte se ut som jag gjorde 2018. Jag vill bara kunna komma i mina kläder utan att behöva prova halva garderoben och få idiotångest när inget passar 😭 Jag tycker inte att det är för mycket begärt!?
Ibland är det bättre att resignera och köpa större storlek som passar en än att kämpa och må dåligt över kläder man kunde ha förr. Du går förmodligen upp i vikt för att du ligger på en lägre vikt nu, alltså så hamnar du nog på en mer "normal" vikt för åldern om du inte kämpar emot kroppen så. Det är så lätt att fastna i hur man såg ut förr och man mår bara dåligt när man kämpar för att fortsätta kunna ha kläder man hade när man var naturligt mindre.

Testa att gå upp i storlek på kläderna och låt kroppen hitta sin vikt som den mår bra av att ha. Slutar du kämpa så med kroppen, även om det är lättare sagt än gjort jag vet, så kommer du få mer energi över för annat. För det tar otroligt med energi att må dåligt över sin kropp.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 353
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
869
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp