30-årspresent till syster

hier

Trådstartare
Ok, kära Bukeorakel, hjälp mig att brainstorma! :bump:

Min fina syster fyller 30 år i december, och jag har funderat fram och tillbaka hela sommaren på vad jag ska hitta på för henne. Min ekonomi tillåter inget dyrt tyvärr (även med sparande), annars hade det varit lätt:p

Hon bor i Norge sedan länge, har en 5-årig dotter, är utbildad resekonsult och pluggar just nu sociologi på mastersnivå. Förutom sociologi och psykologi är hon är också intresserad av träning och friluftsliv, är väldigt blyg socialt, men öppensinnad och frispråkig i sina grundvärderingar. "Rocktjej" i grunden och gick musikklass som sopran under uppväxten, är konstintresserad och målar på fritiden (mycket abstrakt, atmosfäriskt och kubistiskt). Hästintresset har vi såklart från barndomen :)

När det gäller att stilla hennes hästabstinens har jag det redan fixat då jag jobbar på hästgård, så att rida och pussa mule kommer hon få göra så mycket hon vill när hon kommer till Sverige :love:

Men jag vill ju såklart kunna ge henne ett paket också, för det mer traditionella firandet. Hon är väldigt vacker - och även fåfäng - (kan jag säga opartiskt:p) och skulle säkerligen som alltid uppskatta typ presentkort på klädaffärer eller ett frisörbesök osv, men det är ju tråkigt och opersonligt när någon fyller jämnt.

Hon har väldigt dåligt självförtroende, trots att hon är så jäkla vacker och begåvad, men hon fattar inte själv att hon är någotdera :(. Jag vill stärka henne och visa henne vilken fantastisk kvinna hon är som har klarat diverse hinder som jag själv inte hade fixat, och också ge henne något som bara är till för Henne som person, och inte för hennes jobb, studier, egenskap som mamma eller för hur snygg hon är osv.

Vad tror ni? Alla förslag mottages tacksamt, inget är för dåligt eller för galet :p:banana: Nu står det still...
 
Gör en egenhändigt komponerad fotobok, från er barndom fram till nu! Klipp och klistra, gräv i minnenas arkiv. Det har jag tänkt göra till min syster som snart fyller 30!

Det har vi gjort faktiskt :) Det var vår mamma som gjorde en sådan fotobok när hon fyllde 18, så det blev en till sådan när jag själv fyllde 18 och sen också när mamma fyllde 50. Så en fotobok hade jag redan tänkt på, men eftersom det redan har gjorts i min familj så blir det tyvärr inte lika personligt längre.
 
Det har vi gjort faktiskt :) Det var vår mamma som gjorde en sådan fotobok när hon fyllde 18, så det blev en till sådan när jag själv fyllde 18 och sen också när mamma fyllde 50. Så en fotobok hade jag redan tänkt på, men eftersom det redan har gjorts i min familj så blir det tyvärr inte lika personligt längre.

Citerar mig själv: jag skulle ju förvisso kunna göra en som endast innehåller allt vårt tonårsbus men då skulle vi inte kunna visa den för mamma eller övriga släktingar :D:angel:
 
Komponera ihop en skiva med musik som ni båda har gillat genom åren och om ni har några låtar som ni har gemensamma minnen till
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp