Bukefalos 28 år!

99% rottis och 1% amstaff.

Acses

Trådstartare
Satt och spanade igenom blocket, som vanligt när man inte har något att göra, och hittade en annons med blandrasvalpar. Där ena föräldern var 99% rottis och 1% amstaff.

Jag undrar då, hur troligt är det att man har sådan koll att man vet att det bara finns 1% av en annan ras i hunden? Det måste ju ha skett ganska många parningar i det ledet efter det att raserna mixades, och själv har jag aldrig stött på någon blandrasavlare som har speciellt stor koll på vad som finns längre bak i än morfar/mormor/farfar/farmor.
 
Sv: 99% rottis och 1% amstaff.

Ja, det där låter ju verkligen som kvalificerat skitsnack. Undrar om någon är dum nog att gå på det. Överlag verkar människorna med blandisar på blocket ha problem med räknandet. procent hit och dit.
 
Sv: 99% rottis och 1% amstaff.

Ja, så känner jag med när jag läser annonsen. Mest hästskit av det som sägs. Sitter och försöker räkna ut hur många parningar det skulle bli för att komma ned till 1% men min matte är inte riktigt uppdaterad så det går inte riktigt så bra, det känns ju dock högst otroligt att någon skulle ha den kollen på hundar utan stamtavla.


Hittade också den här när jag kollade vidare:

Är du intresserad av jakt så är hon bra jakthund!
Är du inte intresserad av jakt så är hon världens bästa familjehund!

Snacka om att vara desperat för att bli av med den stackars valpen.
 
Sv: 99% rottis och 1% amstaff.

Ja, jag tycker också det låter konstigt.. Men om dom är "forskare" eller något så kan dom kanske ta reda på hur mycket av det nedärvda DNAt från respektive förälder... Vilket inte är troligt, men fullt möjligt.. Det ter sig så att en hund beroende på hur arvet delas upp faktiskt kan vara 100% eller 99% rottis i en blandning rottis/amstaff. Men det är knappast nått man får reda på... Lite fritt gissande från deras sida skulle jag gissa på.

(eller en dum förklaring från uppfödaren till hunden varför rottisen de köpte inte var registrerad...)
 
Sv: 99% rottis och 1% amstaff.

Ja, så känner jag med när jag läser annonsen. Mest hästskit av det som sägs. Sitter och försöker räkna ut hur många parningar det skulle bli för att komma ned till 1% men min matte är inte riktigt uppdaterad så det går inte riktigt så bra, det känns ju dock högst otroligt att någon skulle ha den kollen på hundar utan stamtavla.


Hittade också den här när jag kollade vidare:



Snacka om att vara desperat för att bli av med den stackars valpen.


Ja, det tycker jag också lät desperat.. =/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp