Ändrat beslut om USA:s vildhästar

(Uppdaterad) Den amerikanska regeringen har nu bestämt att de cirka 45 000 vildhästarna som häromdagen riskerade avlivning inte ska avlivas. När förslaget om avlivning blev känt ledde det till en folkstorm mot beslutet och nu har alltså myndigheterna dragit tillbaka förslaget. Det skriver dn.se. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Varlden/2016/9/Andrat-beslut-om-USAs-vildhastar/
 
Då hamnar de på slakttransporterna till Mexico och Kanada istället, känns inte som någon lyckad lösning.
Nä, jag vet. Men det vore en lösning om dom kunde slaktas vettigt inom landet.

För många hästar på för lite mark. För få som lämnar efter ihopsamlingen. Dom mår ju inte bra av att svälta ihjäl och jag tvivlar på att dom mår så bra efter år i en inhägnad heller. Lever, ja, men mår bra? De som lyckas få ett hem och bli tränade till ett nytt liv, ja, men alla tusentals andra då?

Med så pass många hästar som bara står och kostar pengar i en dammig inhägnad år ut och år in- då tänker jag mat. Då ser jag dom som en stam vilda djur som måste hållas på en stabil nivå och ka dom dessutom ge mig bra mat på bordet så är det kanon.

Men USA är ju USA. Dom har sina regler. Och med tanke på hur överfyllda alla compounds är så skulle jag avliva en stor mängd av dom enkom av platsskäl.
 
Mustangfrågan i USA är precis lika infekterad, om inte ännu mer, som den svenska vargfrågan. BLM beter sig som arslen dessutom. Jag har några vänner som krigar för Mustangerna, men det är som att dra en katt baklänges... Helt sjukt är det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp