Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nog för att jag är politiskt intresserad, men lite roligare än så ska vi ha.Almedalsveckan?
Om man inte är där under Stockholmsveckan då? Är det kul då? Behöver ju inte värsta partyt hela natten, men i alla fall lite uteliv.
Som rubriken lyder, är det något party på Gotland på sommaren? Tänkte ta en sväng dit, men vill ha lite håll-i-gång så att säga.
Eller ska man åka någon annanstans ifall man vill ha sol och bad samt party?
Nog för att jag är politiskt intresserad, men lite roligare än så ska vi ha.
Vi vill må bra, bada lite, sola lite, äta lite, festa lite. Lösa världsproblemen på en uteservering typ.
Där kan man snacka dött Fårögubbar och gummor. Stockholmare med en väldigt speciell stil, typ gummistövlar och kjol, som cyklar omkring på gamla damcyklar och köper bullar och surdegsbröd från bageriet. Några restauranger. Sol, bad och promenader. Det är allt.
Det låter inte så dumt, tycker jag, förutsatt att det är hyfsat väder och att maten på restaurangerna är god och inte löjligt dyr. Böcker kan man ju ta med sig.
Fårö är en speciell plats med sina hedar och kalkstensmurar, förtvinade små tallar och milslånga sandstränder. Skulle det vara garanterat bra väder skulle det vara perfekt! Det går att hitta ok mat till hyfsade priser. Samt underbara bullar och surdegsbröd
Fast när man kollar in priserna att åka till Gotland är det ju banne mig billigare att åka till Spanien eller någonting annat.
Bara färjan inkl bilen (paketpris) gick ju på 3.200:-. Sen tillkommer hotell eller B&B på det, plus bensin förstås. Tänker man torsdag-söndag blir det nästan 3000:- för resan dit och boende per person. Lite väl för en helg på Gotland.
Det där ska du nog kunna få i Visby. Inte bara under Stockholmsveckan. Det är mycket folk där under juli speciellt och finns en del uteställen. En snabb googling med slumpvisa datum i juli visade att det finns hotell att boka fortfarande.
Själv vistas jag på Fårö ett par veckor varje sommar. Där kan man snacka dött Fårögubbar och gummor. Stockholmare med en väldigt speciell stil, typ gummistövlar och kjol, som cyklar omkring på gamla damcyklar och köper bullar och surdegsbröd från bageriet. Några restauranger. Sol, bad och promenader. Det är allt.