Jag ser det lite annorlunda. Jag ser det som att din "kompis" redan tagit kontakt med dig.Vill inte anklaga någon , men jag känner att någon/några här nu försöker att få det till att : Ta kontakt om du vill. Ja, det kan jag absolut göra, men varför är det jag som ska göra det om jag får en sak i ansiktet att det är denna person som saknar mig? Är det verkligen upp till mig att ta kontakt om någon ( enligt mig) sårat mig och sen " ångrar" sig? Jag är ingen elak person, och det tror jag absolut denna person vet, så varför hör denne inte av sig på mail/sms/ringer, utan att det är jag som ska kontakt för att denne saknar mig? Jag försonas som sagt va gärna, men jag vet inte var det leder till sen. Tycker ni att jag ska ringa personen och säga förlåt när jag fortfarande anser att denne gjort fel?
Kompisen sträcker ut handen väldigt försiktigt för att se om du "accepterar" kontaktförsöket.
Kanske vågar inte din kompis höra av sig via telefon eller liknande. Rädd att du skall uppfatta det som påträngande.
Jag hade sagt till den kompisen som förmedlade hennes budskap att om denne vill så går det bra att ringa till dig.
Jag ser det som ett blygt och taffat kontaktförsök helt enkelt.