Äta helt vanlig korv

Miljon

Trådstartare
Det här kanske är en av de konstigare trådstarterna... Men det får ni försöka ha överseende med!
Jag har i snart 10 år varit halvvegetarian. Jag har ätit fisk, och på senare år även kyckling och annan fågel, men inget annat. Nu har jag fått för mig att jag vill äta "vanlig" korv med bröd, inte de olika vegetariska och kyckling/kalkonalternativ jag provat utan bara en helt vanlig varmkorv :d
Men... Jag vågar inte :crazy: Jag är extremt töntig med sånt här, men det vore så otroligt mycket enklare om jag kunde äta vanlig korv så jag kan få i mig något lite vettigare mellis än en chokladbit t.ex. när jag är på tävlingar och har glömt/inte orkat fixa matsäck.

Så har därför en fråga till er som har minne av att äta både vanlig korv och typ vegokorv. Vad är skillnaden? Smak? Konsistens? Annat? Alltså själva skillnaden när man äter, vad har jag att vänta mig?
Att köttkorven är gjord på djur och säkert ganska skräpiga delar av djuret är ju ganska självklart, det behöver ingen påpeka :) Utan jag undrar just vad, om något, jag kan känna är annorlunda.
 
Jag tror att det absolut enklaste är att bara smaka på en. Jag har ätit alla typer av varianter men att beskriva smak är jättesvårt. Kan du inte be om en liten tugga av en kompis nästa gång? Så slipper du ev kasta den efteråt.
 
Det här kanske är en av de konstigare trådstarterna... Men det får ni försöka ha överseende med!
Jag har i snart 10 år varit halvvegetarian. Jag har ätit fisk, och på senare år även kyckling och annan fågel, men inget annat. Nu har jag fått för mig att jag vill äta "vanlig" korv med bröd, inte de olika vegetariska och kyckling/kalkonalternativ jag provat utan bara en helt vanlig varmkorv :d
Men... Jag vågar inte :crazy: Jag är extremt töntig med sånt här, men det vore så otroligt mycket enklare om jag kunde äta vanlig korv så jag kan få i mig något lite vettigare mellis än en chokladbit t.ex. när jag är på tävlingar och har glömt/inte orkat fixa matsäck.

Så har därför en fråga till er som har minne av att äta både vanlig korv och typ vegokorv. Vad är skillnaden? Smak? Konsistens? Annat? Alltså själva skillnaden när man äter, vad har jag att vänta mig?
Att köttkorven är gjord på djur och säkert ganska skräpiga delar av djuret är ju ganska självklart, det behöver ingen påpeka :) Utan jag undrar just vad, om något, jag kan känna är annorlunda.
Av veggo-korvar har jag bara testat sojakorv,
Men den stora skillnaden tycker jag är att sojakorven är lite mer grynig i konstistensen och lite torrare, medans "vanlig" korv är mer slät/len på ngt vis och saftigare.
Smakar olika gör de ju men knepigt att beskriva, den ena smakar ju kött den andra inte :idea:
Kyckling korv tycker jag är gott, det kanske kan vara ngt att börja med eftersom du redan äter kyckling? den är ju i konsistensen som "vanlig" ock liknar mer vanlig än veg korvar gör.

Till slut måste du nog oavsett smaka en för att veta om det är ngt för;) dig
 
Det här kanske är en av de konstigare trådstarterna... Men det får ni försöka ha överseende med!
Jag har i snart 10 år varit halvvegetarian. Jag har ätit fisk, och på senare år även kyckling och annan fågel, men inget annat. Nu har jag fått för mig att jag vill äta "vanlig" korv med bröd, inte de olika vegetariska och kyckling/kalkonalternativ jag provat utan bara en helt vanlig varmkorv :d
Men... Jag vågar inte :crazy: Jag är extremt töntig med sånt här, men det vore så otroligt mycket enklare om jag kunde äta vanlig korv så jag kan få i mig något lite vettigare mellis än en chokladbit t.ex. när jag är på tävlingar och har glömt/inte orkat fixa matsäck.

Så har därför en fråga till er som har minne av att äta både vanlig korv och typ vegokorv. Vad är skillnaden? Smak? Konsistens? Annat? Alltså själva skillnaden när man äter, vad har jag att vänta mig?
Att köttkorven är gjord på djur och säkert ganska skräpiga delar av djuret är ju ganska självklart, det behöver ingen påpeka :) Utan jag undrar just vad, om något, jag kan känna är annorlunda.

Jag åt kokt kycklingkorv i går och tyckte inte att det var någon skillnad alls på den och den vanliga varmkorven. Det är samma färg och konsistens och i princip samma smak. Wienerkorv är ju lite festligare (:rofl:), koka gärna med lite lagerblad och pepparkorn :up:
 
Jag hade sett till att köpa bra korv av lite dyrare märke och med hög kötthalt. Sen får du testa dig fram med vad du gillar bäst, finns ju en massa olika sorter och det smakar rätt olika om man kokar mot om man steker. Kycklingkorv kan du ju prova. Men som sagt bara prova. Man brukar säga att man kan lära sig äta allt, efter ett visst antal gånger så tycker man att det är gott. Har för mig att det var på "Landet brunsås" någon gång, Eriks son fick testa att äta lever 30 (?) gånger för att se om han tyckte om det sen. Och det gjorde han....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp