Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart! Bra att ni är två. Men ställ inte nödigt in dig på att bråka, ställ in dig på att lösa det.Nähe, nån ambulans får hon inte.
Jag somnade och har sovit en timme. Fick också tag på moster som kommit över, så nu åker jag och moster tillsammans till akuten. Känns bra att ha moster med, vi kan bråka tillsammans.
Håll tummarna!
Funderat på att läsa tråden?Hej.
Alltså, jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men är hon ordentligt utredd?
i o m att det kulminerar så fort nu, med hallisar och så.
Min mammas moster fick "akut demens" gick från fullkomligt normal via lätt glömska- agression-hallisar, till nästan apatiskt och inte kunna prata på 8-9 månader.
Efter ett sent läkarbyte pga läkarens sjukdom (det där med RÄTT person den där microsekunden)
så framkommer det att hon inte alls är dement, utan hade TBE (Borrelia)
Med rätt medicinering var hon fullkomligt normal igen inom ett år med bara en döv fläck på benet.
(Historian är ju självfallet mycket längre, kortade bara ned det)
Vi har nu fått träffa en jättetrevlig sköterska som tagit prover (inkl. urinprov) och blodtryck och pratat lite med mamma.
Skönt att mamma är nöjd och glad än så länge! Maken var in med sin mamma i vintras och hon försökte gå hela tiden, hon hade dropp i kopplat så han fick göra viga utfall för att se till att hon inte drog ur droppslangen...Men fy! Håller tummarna för din pappa, @cewe! Sjukvården är verkligen frustrerande ibland.
Vi har nu fått träffa en jättetrevlig sköterska som tagit prover (inkl. urinprov) och blodtryck och pratat lite med mamma. Mamma är på strålande humör och pratar glatt på om allt och inget, även om den röda tråden i berättelserna kan vara svår att hitta för en utomstående. Väntetiden till läkare är dock lång, de har mycket att göra så klart. Vi har gått iväg och käkat. Jag håller på att somna sittandes. Om mamma bara kunde vara lite tyst...
Vill också säga att jag läser och uppskattar alla svar, även om jag inte svarar på allt. Tack tack snälla Bukefalister!
Åh herregud. Ja, jag får vara glad att hon än så länge sitter snällt.Skönt att mamma är nöjd och glad än så länge! Maken var in med sin mamma i vintras och hon försökte gå hela tiden, hon hade dropp i kopplat så han fick göra viga utfall för att se till att hon inte drog ur droppslangen...
Åh herregud. Ja, jag får vara glad att hon än så länge sitter snällt.
Om vi inte hittar nån lösning ikväll funderar jag på att be min chef ringa biståndshandläggaren i morgon och hota med att jag snart förlorar jobbet om vi inte får hjälp. Vet inte om det kan hjälpa, eller tror ni det bara blir töntigt?
Är lite för trött nu för att tänka klart. [/
Jag tror inte att din chef kan hota sig till något. Och det här låter hårt men - sättet att få biståndshandläggaren att fatta är kanske att låta det braka ihop hemma. Vad är det värsta som kan hända?Åh herregud. Ja, jag får vara glad att hon än så länge sitter snällt.
Om vi inte hittar nån lösning ikväll funderar jag på att be min chef ringa biståndshandläggaren i morgon och hota med att jag snart förlorar jobbet om vi inte får hjälp. Vet inte om det kan hjälpa, eller tror ni det bara blir töntigt?
Är lite för trött nu för att tänka klart.
Det värsta som kan hända är ju att hon ger sig på pappa i inbillat självförsvar. Hon har en gång redan kommit med en borr och sagt att hon ska borra honom i örat. Det var ett tag sen och hon sa att hon inte menade allvar, men...Jag tror inte att din chef kan hota sig till något. Och det här låter hårt men - sättet att få biståndshandläggaren att fatta är kanske att låta det braka ihop hemma. Vad är det värsta som kan hända?
Och nu har jag glömt men vad sa biståndshandläggaren i första vändan? Var det hen som hade semester? Var är vikarien?