Bukefalos 28 år!

Annorlunda, fredlig lösning på IS?

Kommer folk ha möjlighet att ge upo förresten? Med tanke på att det ofta är svårt även för terroristerna själva att lämna sina områden. Men nu när dom är svaga så får man hoppas på en kedjereaktion, en lämnar och 5 till följer med. Det försvagar is ytterligare.
 
Men ärligt talat, vilket skämt! Dessa människor lever inte för dagen, de har ett betydligt högre syfte med sina planer och sina handlingar. De tänker inte lägga sig för att någon ger dem tillfällig amnesti. Varför skulle de vilja ge upp allt det som de vigt sitt liv att få igenom?

Och Syriens ledare har knappast någon historia av att hålla vad de lovar, så varför skulle man ge upp om löften om amnesti och ändå bli avrättad eller satt i fängelse?
 
Men ärligt talat, vilket skämt! Dessa människor lever inte för dagen, de har ett betydligt högre syfte med sina planer och sina handlingar. De tänker inte lägga sig för att någon ger dem tillfällig amnesti. Varför skulle de vilja ge upp allt det som de vigt sitt liv att få igenom?

Och Syriens ledare har knappast någon historia av att hålla vad de lovar, så varför skulle man ge upp om löften om amnesti och ändå bli avrättad eller satt i fängelse?
Hmm ja det återstår att se
Alla inom is är ju inte nödvändigtvis självmordsbombare så lite hopp har jag iaf
 
Blev glatt överraskad och hoppfull efter att ha läst följande nyhet!
Jag tror absolut inte på att död, krig och tortyr ska lösa hat och krig. Därför blev jag glatt överraskad av att någon tänker "outside The box" när jag läste denna nyhet!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23242996.ab

Vad tror ni? Är det här lösningen på kriget mot terrorismen i Syrien?
Nej, jag tror inte kommer bli fred. IS:s ideologi skulle aldrig gå att jämka ihop med ett modert samhälle. De är så många hundra år efter i sin syn på människor och bokstavstrogna, oavsett religion, är farliga. De rättfärdigar mord, våldtäkter, incest, pedifili, hebefili, tortyr, lemlestning och utrotning med sin tro.
 
Men ärligt talat, vilket skämt! Dessa människor lever inte för dagen, de har ett betydligt högre syfte med sina planer och sina handlingar. De tänker inte lägga sig för att någon ger dem tillfällig amnesti. Varför skulle de vilja ge upp allt det som de vigt sitt liv att få igenom?

Och Syriens ledare har knappast någon historia av att hålla vad de lovar, så varför skulle man ge upp om löften om amnesti och ändå bli avrättad eller satt i fängelse?
Egentligen är det ett sätt att få ut fångar ur is lägren, men om några is terrorister ger upp och lämnar viktiga uppgifter till assad så är det ju ett stort plus.
Betydligt bättre än att gå in och döda civila.
 
Nej, jag tror inte kommer bli fred. IS:s ideologi skulle aldrig gå att jämka ihop med ett modert samhälle. De är så många hundra år efter i sin syn på människor och bokstavstrogna, oavsett religion, är farliga. De rättfärdigar mord, våldtäkter, incest, pedifili, hebefili, tortyr, lemlestning och utrotning med sin tro.
Ja, egentligen så är det väl så dom tänker :(
 
Som jag förstått det hela så vänder detta sig mest mot rebeller, och inte mot Daesh.
Men jag har inte fördjupat mig i det hela.
 
Som jag förstått det hela så vänder detta sig mest mot rebeller, och inte mot Daesh.
Men jag har inte fördjupat mig i det hela.
"Amnestin gäller inte bara rebeller utan även IS-terrorister, som kontrollerat stora områden norr om Aleppo."
Aftonbladet
 
Jag lyssnade på Ekots 22-sändning nu. Vad som sägs är att det inte framgår av dekretet om den gäller IS eller inte. Däremot är Assads tidigare officiella linje att han inte förhandlar med terrorister.
 
Ingen Daesh-soldat kommer tro på amnesti för dem. Och ingen Daesh-soldat kommer få nån amnesti, vad som än sägs i förväg. Frågan om de ens kommer överleva ett gripande, så mycket hat är det mellan Daesh och andra grupperingar.
Brotten som Daesh har begått är liksom bortom 'normala' stridigheter, som inte kommer förlåtas via ett statligt dokument. Och det vet inblandade parter.

Se'n kan världsmedia rapportera precis vadsomhelst.
 
Ingen Daesh-soldat kommer tro på amnesti för dem. Och ingen Daesh-soldat kommer få nån amnesti, vad som än sägs i förväg. Frågan om de ens kommer överleva ett gripande, så mycket hat är det mellan Daesh och andra grupperingar.
Brotten som Daesh har begått är liksom bortom 'normala' stridigheter, som inte kommer förlåtas via ett statligt dokument. Och det vet inblandade parter.

Se'n kan världsmedia rapportera precis vadsomhelst.
Jag tänker såhär:
Även om staten går ut med en sak så är det soldaterna på marken som ska följa order vilket kanske inte görs när dessa själva blivit mördade eller torterade av Daesh.

Men hoppet är det sista som överger en och jag hoppas verkligen att det här hjälper, om ens med en halv procent.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp