Arbetssökande - bara sover

Har varit utan jobb ett tag och kroppens reaktion är sömn. Verkar kunna sova dygnsvis. När jag haft jobb har jag inte kunnat somna trots alla möjliga bra rutiner för att få ordning på sömnen. Jättemärkligt. Känns ju rätt trist att sova bort sitt liv...

Optimistiskt tänkte jag ta tag i träningen och leva sundare men det känns långt borta. Köpte t.o.m. nya superdämpade skor för att kunna promenera. Har jätteproblem med ryggen men MTB skor sades kunna hjälpa.

Läkaren halverade min dos Metformin och vikten ökade supersnabbt. Det var inte en biverkning jag var beredd på. Visste inte att Metforminet hade så stor effekt på vikten. Bra att värdena är bra men nu fick jag ytterligare ett gäng högst ovälkomna kilon att släpa runt på.

Och fick ett Wattsapp mess från en fd kollega som saknar mig. Ja, jag saknar kollegan och jag saknar jobbet. Jag saknar mening med att finnas till.
 

Så var jag andra halvåret när jag gick hemma under betald uppsägningstid... sov o gjorde inte ett skit. Första halvåret, försökte jag läsa marknaden och vara ute, se mig omkring och göra sånt jag gillar på min fritid. Men sen augusti september nånting, såsade jag ihop totalt. Nu i böran av januari kan jag inte sova i stället.. Men det är väl det att jag inte fått pengar från A-kassan sedan jag blev arbetslös "på riktigt" i oktober...

Idag är det första träningspasset på USÖ, för i år... Sen ska jag försöka få kraft att ringa till Unionens A-kassa i morgon och räta ut ett par frågetecken till utropstecken.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp