Avlivningshotad långhårig sköldpaddshona.....hjälp!!

C

Carita

Hej!
Vår kontaktperson har lagt ut detta på Spinn, kks egen hemsida utan nå´t direkt napp och nu undrar jag om ni underbara bukefalister kan hjälpa?

På Örenäs slott i Glumslöv gasar man ihjäl katter.

Personal på Örenäs har reagerat och ringt till oss i KKS. Igår (18/11) gasades en ung röd hane ihjäl enbart för att han är hemlös och gärna ville ha en liten bit mat från deras goda kök.

Nu är nästa offer en högdräktig långhårig sköldpaddshona, fälla är satt och personalen har bett mördarna ringa KKS innan fler katter gasas ihjäl.

Kan någon ställa upp som stödhem åt denna stackars hona med ev. barn?


TIGER ÄR AVLIVNINGSHOTAD!

Tiger är en 5 år gammal svart panter. Ägaren har träffat allergisk partner och kommer därför att avliva sin vän för att kunna bli sambo. Nu duger inte Tiger längre, att han har älskat henne kravlöst i 5 år betyder ingenting! Tiger är en väldigt msyig kille som är kastrerad, van att gå ut ibland. Kan någon rädda honom?

RIng 0418-14995, tack Jeanette, KKS

Ps; Oroa er inte för mycket för avstånd, det brukar kunna lösa sig.....snälla hjälp :(

Mvh C + Gänget
 
Hade jag bott själv så hade jag tagit hand om kisen direkt utan att tveka.

Nu bor jag dock med päron, och de har absolut förbjudit mig att skaffa fler katter (har en) så länge jag bor hos dem. :(

Usch, blir ju tårögd ju... :cry:
 
Hej!

Visst blir man tårögd :( Jag kände mig jättehemsk igår när Jeanette berättade för mig om alla hemskheter som dessa kisar har blivit utsatta för....

Vi är stödhem åt Kks och hade tagit in i ett nafs om det inte hade varit för den "ögoninflammation" som våra egna katter lider...ok, plus det faktum att vi även har 5 stödisar hemma redan.....

Vet inte vad jag ska göra, men eftersom jag fick hjälp här sist och jag vet vilka hängivna kattälskare ni är så måste jag prova....

Även om ni själv inte kan ta in så kanske ni vet någon som kan hjälpa?

Mvh C + Gänget
 
Hej!

Visst blir man tårögd :( Jag kände mig jättehemsk igår när Jeanette berättade för mig om alla hemskheter som dessa kisar har blivit utsatta för....

Vi är stödhem åt Kks och hade tagit in i ett nafs om det inte hade varit för den "ögoninflammation" som våra egna katter lider...ok, plus det faktum att vi även har 5 stödisar hemma redan.....

Vet inte vad jag ska göra, men eftersom jag fick hjälp här sist och jag vet vilka hängivna kattälskare ni är så måste jag prova....

Även om ni själv inte kan ta in så kanske ni vet någon som kan hjälpa?

Mvh C + Gänget

Rent spontant kan jag inte komma på någon... :( Alla jag känner är antingen rädda för katter, allergiska, eller så vet de med sig att de inte skulle klara av att ta hand om en katt av olika anledningar... :(
 
...hmmm.... Jag hade kunnat sätta upp en lapp i stallet... Där passerar tusentalet människor varje vecka, och det måste ju finnas NÅGON som kan ta sig an...
 
ja skulle jätte gärna vilja men min mamma skulle bli tokig...
 
Det är verkligen tråkigt. Varför lämmnar de inte in katterna på hem? Det är ju mycket bättre eller?

Har tyvärr inte plats jag heller =( Har precis skaffat en katt.

Har edu skrivit rätt när det står panter? Det är ju hur dumt som helst att lämna sin bästa vän bara för atty hon skaffat sambo...jag hade inte gjort det hur mycket jag än gilladen honom...
 
Hej!

Hade varit kanon om du vill göra det :)

Jag vet inte hur lång tid vi har på oss att hitta ett hem, permanent eller stödhem, och vi är inte säkra på om hon är dräktig, har redan fått eller snart ska få......

Mvh C + Gänget
 
Hej!

Ja, man kan verkligen undra varför folk inte tänker lite längre....

Det är vår kontaktperson på kks som har skrivit ut detta nödrop på hemsidan så tyvärr vet jag inte så mycket om de två fallen........vill bara hjälpa henne att hjälpa kisarna...

Som sagt, om det finns någon ni kan fråga elller så, det hade varit en jättehjälp för oss....

Mvh C + Gänget

Ps; Gissar att Panter betyder att det är en svart kise..

Ps 2; Om ni vill så kan ni gå in på www.kks.nu De två fallen står det om i gästboken
 
Där finns en lapp nu - "dräktig katthona söker hem via Kattkommando Syd, e-maila [mitt namn] på [e-mailadress] för mer information. Endast seriösa svar". Stor och väl synlig text, så får man hoppas att någon nappar. Klistrar in ditt ursprungsmeddelande här som svar på de e-mail som kommer.
 
Du ska ha ett jättetack :bow: :bow:

Vi hoppas och håller tummarna att du (eller vi) får en snar respons....

Tack igen!

Mvh C + Gänget
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp