Sv: Bäst i täst
Men jag har reservation mot eksem. Min häst hade aldrig varit försäkrad innan och i och med det skrevs in i besiktningen om att han hade eksem fick han reservation mot det. Det står i försäkringsbrevet. Varför skulle de skriva in det om de ändå inte betalar något om de skulle bli för dåliga?
Självklart kan du göra det, men det var du som drog upp försäkringen inte jag. Eksem ersätts inte i någon form, eksem kommer inte att avlas bort så länge man använder individer med eksem i avel. Islänningar är inte de enda hästar med eksem, shettis, russ, nordsvensk är andra raser som har en bakgrund med eksem.
Eksem börjar nu hitta andra vägar/raser, och man ser dessvärre att eksem kan drabba i princip vilken ras som helst och verkar dessutom numera inte ovanligt med det.
Men jag har reservation mot eksem. Min häst hade aldrig varit försäkrad innan och i och med det skrevs in i besiktningen om att han hade eksem fick han reservation mot det. Det står i försäkringsbrevet. Varför skulle de skriva in det om de ändå inte betalar något om de skulle bli för dåliga?