Bästa tassalvan

G

Galathea

Så, vad är er bästa tassalva? Någon salva av speciellt märke? Någon huskur? :p

När man bor i stan blir det ju mycket asfalt att gå på, inte kul för hundtassar i längden. Min afghan blir lite torr och till och med lite "ljus" i mitten på trampdynan. Inte så att han reagerar men jag vill ju att han ska slippa få ont såklart. Har vaseline nu, men finns det något effektivare? Den där gröna från apoteket, soldatens salva eller vad den heter, den sägs ju vara bra. Fast den är så god tycker Cerberus att han antagligen skulle gnaga av sig tassarna då. Han stjäl t.o.m sådana stift ur folks fickor. :cool:

Så, fram med era bästa tips. :)
 
Sv: Bästa tassalvan

Sluta iallafall med vaselinet vilket i längden är uttorkande. Jag har använt en stor grön burk från fyra ess, heter hundsalva, luktar ganska mycket tjära så brukar ta på det just innan promenader. Sen har jag använt fyra ess hästsalva, var bättre än hundsalvan faktiskt.

Har dock bara behövt använda dom 2 veckor samanlagt för att hunden trampade in en liten sten i tassen och "kanterna" var tvungen att hållas mjuka.;)
 
Sv: Bästa tassalvan

Jag tyckte också försvarets var bra men dom slickar ju som sagt bort det då. Nu har jag 4-ess hundsalva, en grön burk som finns på Jaktia och i hundbutiker. Den är helt grym för den smakar äckligt för hunden, är fet och gör tassarna jättefina. Det är samma märke som gör skillingaryd hästsalva, och även själva smeten är samma. Så om du hittar hästsalvan går den lika bra. :)
 
Sv: Bästa tassalvan

Jag har en underbar salva, men jag orkar inte leta fram den nu för att kolla vad den heter :p Vet att den är köpt på greyhound/whippet-store (eller vad tusan affären heter). Påminner du mig mig så kan du få kika på den när vi ses!
 
Sv: Bästa tassalvan

Tackar för tipsen! Vi får införskaffa en rad olika och prova oss fram då kanske. :)
 
Sv: Bästa tassalvan

Jag använder tassvax från specicare (tror jag det heter. finns hos vår veterinär i en blå/turkos tub iaf) och jag är himla nöjd med den precis som många andra i min omgivning. Kladdar inte och ger ett bra resultat (när man använder det som man ska och inte glömmer bort att smörja in vilket jag tyvärr gör lite för ofta).
 
Sv: Bästa tassalvan

jag har en burk tassvax från espree som är super!
 
Sv: Bästa tassalvan

Helt klart Jaga lätt
Finns ingen bättre för tassarna.
 
Sv: Bästa tassalvan

kl

Usch, bor i Danmark där de saltar massamassa, utan att ploga, så det är en sörja av saltslask som är minusgradig och gör ONT i tassarna, säger min lilla hund! Har provat sånt tassvax med bivax, det hjälpte de 10 första minuterna, sen blev vovvsan trebent/tvåbent igen. Smörjer även in mellan trampdynorna. Så vill ha tips på nåt som sitter bra och skyddar bra, som man kan smörja på innan promenad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp