Bukefalos 28 år!

Balsammetoden och innehållet

mandalaki

Trådstartare
Jag har kört BM i många år men aldrig lyckats lära mig avkoda innehållsförteckningarna.

Någon som vet om detta är BM-okej?

Aqua, Decyl Glucoside, Sodium Cocoyl Glutamate, Glycerin,
Sodium Laurylglucosides Hydroxypropylsulfonate, Olive Oil Polyglyceryl-4 esters,
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Simmondsia Chinensis Seed Oil,
Dehydroacetic Acid.
 
Jag har kört BM i många år men aldrig lyckats lära mig avkoda innehållsförteckningarna.

Någon som vet om detta är BM-okej?

Aqua, Decyl Glucoside, Sodium Cocoyl Glutamate, Glycerin,
Sodium Laurylglucosides Hydroxypropylsulfonate, Olive Oil Polyglyceryl-4 esters,
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Simmondsia Chinensis Seed Oil,
Dehydroacetic Acid.
Äh, alltså - jag kan inget om balsammetoden men eftersom ingen svarade här så googlade jag den där listan och kom fram till att det handlar av produkt från Bruns? Där står det "Perfekt för balsammetoden"
 
Äh, alltså - jag kan inget om balsammetoden men eftersom ingen svarade här så googlade jag den där listan och kom fram till att det handlar av produkt från Bruns? Där står det "Perfekt för balsammetoden"
Japp, det är Bruns. Fast det är schampot och jag har bara sett det där med perfekt på balsamet?
 
Japp, det är Bruns. Fast det är schampot och jag har bara sett det där med perfekt på balsamet?
Då skulle jag nog förutsätta att det är något i innehållet som inte är 'godkänt' för balsammetoden om det anges på en produkt men inte på annan av samma produktserie.
 
Om jag inte helt är ute och cyklar, så ser det ut som att produkten är BM-okej. Inga sulfattensider (SLS eller SLES), alkoholer, silikoner eller mineraloljor vad jag kan se :)
 
Om jag inte helt är ute och cyklar, så ser det ut som att produkten är BM-okej. Inga sulfattensider (SLS eller SLES), alkoholer, silikoner eller mineraloljor vad jag kan se :)
Nejmen vilken koll du har, tack! Ämnena i allt som har med hår- och hudvård har ju en miljon namn ...
 
Någon som kan ge oss en snabblektion? Mitt miljö engagemang är sorgligt bristfälligt när det kommer till schampo o balsam, dessutom vill jag ha något som gör håret silvrigt/platinum. Mitt hår är ganska vitt men uppsatt är topparna mörkröda, ser lite roligt ut när det är uppsatt.
 
Någon som kan ge oss en snabblektion? Mitt miljö engagemang är sorgligt bristfälligt när det kommer till schampo o balsam, dessutom vill jag ha något som gör håret silvrigt/platinum. Mitt hår är ganska vitt men uppsatt är topparna mörkröda, ser lite roligt ut när det är uppsatt.
Tycker det låter hypercool med vitt och mörkröda toppar i en tofs. :D
 
Tycker det låter hypercool med vitt och mörkröda toppar i en tofs. :D
Jag gillar inte hår som hänger i ansiktet, kör med svinrygg med klämma, typ topparna exploderar som en vulkan ur klämman. Har trots min ålder extremt tjockt hår som växer som ogräs.
 
Jag gillar inte hår som hänger i ansiktet, kör med svinrygg med klämma, typ topparna exploderar som en vulkan ur klämman. Har trots min ålder extremt tjockt hår som växer som ogräs.
Jag trivs iofs med snagg à la Marie Fredriksson, tyvärr är det ytterst få frisörer som förstår vad jag menar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 872
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp