Barn i olycka med häst och vagn – flera skadade

Usch :(
Sju personer i vagnen, då måste det varit en stor vagn.

Den här vagnen enligt kort på SRs hemsida. Små barn får väl lätt plats enligt uppgift 4-6 barn om man läser reportaget på SR. Olyckor händer, polisen åkte ju inte ens på det eftersom de bedömde det som en ren olycka och hästarna började tydligen skena i en nedförsbacke för de blev skrämda.Tråkigt visst för de inblandade men man får ju vara glad om det stannade vid en bruten fotled och för kusken och en spricka för den andra vuxna personen. Inga barn blev skadade vilket man får vara glad för.

78af7795-18fe-45cd-8e62-1ac4ddb10a6d.jpg
 
Den här vagnen enligt kort på SRs hemsida. Små barn får väl lätt plats enligt uppgift 4-6 barn om man läser reportaget på SR. Olyckor händer, polisen åkte ju inte ens på det eftersom de bedömde det som en ren olycka och hästarna började tydligen skena i en nedförsbacke för de blev skrämda.Tråkigt visst för de inblandade men man får ju vara glad om det stannade vid en bruten fotled och för kusken och en spricka för den andra vuxna personen. Inga barn blev skadade vilket man får vara glad för.

78af7795-18fe-45cd-8e62-1ac4ddb10a6d.jpg
Jag tänkte fyrhjulsvagn, har aldrig sett en sån som på bilden . Hade inte läst på SR :)

Min stora skräck är att häst med barn skulle skena iväg. :(

Så skönt att höra att inga barn blev skadade !
 
Vet man vad hästarna blev skrämda av?
En sån tur att det inte blev allvarliga skador, eller att något barn kom till skada.
 
Jag tänkte fyrhjulsvagn, har aldrig sett en sån som på bilden . Hade inte läst på SR :)

Min stora skräck är att häst med barn skulle skena iväg. :(

Så skönt att höra att inga barn blev skadade !
Är inte vagnen en fyrhjulsvagn? främre hjulaxeln ligger ju bakom vraket.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om det ansvarsfulla i att lasta en vagn full med folk...jag skulle nog tveka att dra ekipaget med en fyrhjuling..och det av uppenbara grunder, än mindre efter en häst.
 
Är inte vagnen en fyrhjulsvagn? främre hjulaxeln ligger ju bakom vraket.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om det ansvarsfulla i att lasta en vagn full med folk...jag skulle nog tveka att dra ekipaget med en fyrhjuling..och det av uppenbara grunder, än mindre efter en häst.
Ah, ja nu ser jag de andra hjulen.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Är en mardröm när man är bland folk på det sättet! Har råkat ut för att unge klämde sig fram med cyckel och vurpade när han vart rädd för hästen som satte ut huvudet ch undrade vad som kom. Cyckelstyret hamnade mot hästens mage och ungen stöp och blev liggande på tvären under hästen. Folk överallt och fullet lass på vagnen! Men Lukas tog det piano som tur var! Men hade jag börjat stimma och dra i tömmen hade det kunnat gå hur som hälst! När det går fel så går det fort fel, och vara tillräckligt förutseende är inte lätt alla gånger då annat folk gör så konstiga saker emellanåt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En person har förts till sjukhus efter en olycka i samband med tävlingarna i fälttävlan i Össjö utanför Ängelholm på söndagen. Detta...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera barn ska ha varit inblandade i en olycka med häst och vagn på en camping på långfredagen. Sju personer ska ha befinnit sig ombord...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med vagn skenade under långfredagen på en camping i Uddevalla. Båda barn och vuxna trillade av – två vuxna har förts till...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två personer har skadats i en olycka med häst och vagn på en camping i Uddevalla. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp