Barn skadade i olycka på ridläger

Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Man blir ju så trött på yrkeschaufförer utan något vett i skallen. Hur kan man TUTA när man kör förbi hästar, i en stor skramlig långtradare. Fy f-n....
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Jag läste Aftonbladets artikel om olyckan. Därav mitt svar ovan :)
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Vet ni vad som hände då? Innan ni dömmer chaffisen? För tidningarna har vilt skilda historier om det inträffade. En variant är barn som ska hämta hästar i hage och lastbil passerar på vägen. På annat ställe är de ute och rider på liten skogsväg (hur får man in en stor lastbil där?). Tredje tidningen säger att de red i klunga på stora vägen.

Tråkigt vad som än hänt, men vi ska kanske vänta med slutsatserna om varför.


*Flyttade mitt svar från den låsta trådfen på senior om samma olycka, därav formuleringen.*
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Vet ni vad som hände då? Innan ni dömmer chaffisen? För tidningarna har vilt skilda historier om det inträffade. En variant är barn som ska hämta hästar i hage och lastbil passerar på vägen. På annat ställe är de ute och rider på liten skogsväg (hur får man in en stor lastbil där?). Tredje tidningen säger att de red i klunga på stora vägen.

Tråkigt vad som än hänt, men vi ska kanske vänta med slutsatserna om varför. Chauffören körde vidare......


*Flyttade mitt svar från den låsta trådfen på senior om samma olycka, därav formuleringen.*
Hästarna skrittades från hagen. 14st barn ramlade av. Det var plockepinn av ungar o hästar.
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Tycker inte det spelar nån roll var dom befann sig, även om dom så hade ridit mitt i vägen tutar man inte när det är en massa barn och hästar :mad: Finns smartare och smidigare sätt att lösa det på



Sista idioten är inte född än...
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Jag är så :devil: trött på alla dessa intelligensbefriade idioter som får framföra tunga fordon på vägarna att jag önskar det blir ett förbud att skicka gods med lastbil när det finns alternativa transporter. :mad: Senast igår var vi två bilar som skulle upp på E18 och idioten som körde för Stinnes Logistik kunde inte masa sig över i det tomma körfältet utan istället höll på att preja in oss i vägräcket. Hur intelligent är det att tvingas stanna på en påfart till en motorväg, när man behöver sträckan för att komma upp i rätt hastighet så man inte stör annan trafik? :crazy:
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Du vet ju faktiskt inte varför han tutat. Det kan ha funnits en anledning uppe på vägen där han körde, det vet vi inte. Jag försvarar inte lastbilschaffisen, men om man inte var där så har man faktiskt inte en aning.
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Hemskt :( Stackars barn, hästar och ridlägerpersonal.

M-oaa
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Tycker inte det spelar nån roll var dom befann sig, även om dom så hade ridit mitt i vägen tutar man inte när det är en massa barn och hästar
Har du åkt förbi där själv och vet hur det ser ut? Chauffören kanske inte ens märkte att det fanns hästar och barn i närheten.
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Det har jag inte sagt heller, men OM han sett dom ser jag ingen som helst anledning till att tuta, särskillt inte när man sitter i en lastbil med en tuta som låter som en atlantångare.

Fast, han kan ju ha varit stressad/chockad/whatever.... Tycker ändå att det är otroligt korkat
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Har du åkt förbi där själv och vet hur det ser ut? Chauffören kanske inte ens märkte att det fanns hästar och barn i närheten.

Precis så tror jag faktiskt att det är! Har själv ridit/tävlat för klubben, och åkt förbi där massor av gånger, och inte ens jag, som VET att klubben ligger där, ser den från stora vägen (som passerar "precis runt knuten")

Tror inte chaffisen hade en aning om att det fanns barn/hästar i närheten, eller att tutandet orsakade en olycka. Tutande trafik på den vägen tillhör långt ifrån ovanligheterna tyvärr (stor, hårt trafikerad väg)
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

*kl* När jag var och tävlade på Åby så skrittade jag av min häst på en cykelväg som går längs med den stora vägen som passerar ridskolan (en bit bort efter denna ligger en stor beteshage, varför jag misstänkte att det var därifrån de red). Det är bara ett staket emellan och på ett ställe är det som en bro över en bäck och cykelbanan är "kant i kant" med motorvägen, du rider med andra ord fruktansvärt nära vägen och har man inte en VÄLDIGT trafiksäker häst är det inte lämpligt att rida där. Vet att jag tänkte på vilken tur att jag har så snäll häst när det dundrade förbi långtradare på vägen som knappt ser en... så inte för att försvara långtradarchaffisen men OM det var DÄR det hände så kan jag förstå om han inte upptäckte dem och det är ett staket emellan. Kanske tutade han åt något annat? (man kan ju hoppas att så var fallet i af)
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Precis min åsikt också, den vägen rider man INTE på ifall man inte har en väldigt trafiksäker häst som man känner väl, och inte ens då skulle jag rida BARBACKA där..... (se andra tråden om olyckan)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En person har förts till sjukhus efter en olycka i samband med tävlingarna i fälttävlan i Össjö utanför Ängelholm på söndagen. Detta...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tre elever fick föras till sjukhus med ambulans i förra veckan, efter en olycka på Hippologum i Umeå, då sprinklersystemet gick igång...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Som barn gick Carl Hedin av bussen vid fel hållplats för att inte visa för omgivningen att han red. I dag jobbar han med hästar och är...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 863
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp