Bukefalos 28 år!

Barnens idrott tar en arbetsdag i veckan

Den genomsnittlige idrottsföräldern skjutsar 6,3 kilometer i veckan och lägger nästan en arbetsdag på barnens aktiviteter. Många anpassar till och med sina arbetstider efter barnens träningstider, men de flesta tycker det är värt det - för att få se sina barn ha roligt. ...

Källa / Läs mer:
http://st.nu/sport/lokalt/1.6087225-barnens-idrott-tar-en-arbetsdag-i-veckan
 
Sv: Barnens idrott tar en arbetsdag i veckan

Bara 6.3 km?
Jag kör minst 3 mil varje vecka under fotbollssäsong. Oftast åker jag hem emellan då träningen håller på 3 h så det gör några mil till.
Är det sen bortamatch så kan vi lägga till ytterligare 3 mil. Så även utslaget på året blir det en hel del.
Jag schemalägger jobbet efter matchtider och kiosktjänstgöring och får stressa hem vissa dagar för att skjutsa.
I år har träningen äntligen lagts på lite senare tider så sonen hinner cykla dit själv. Förut hann han inte. Hemma 16,45 och hinna äta och sen vara ombytt till träning 17.30 - då krävdes standby av förälder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Det räcker gott och väl med en aktivitet för barnen. Man kan ju inte hålla på och skjutsa dem överallt. Man har ju ett eget liv också"...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare i år kunde vi visa att barn och ungdomar trots statliga miljardbidrag lämnar föreningsidrotten, och i vissa kommuner är...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp