Barnsäkra hörlurar?

Våfflan

Trådstartare
Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju hela tiden nya utmaningar för föräldrarna. En fråga som puttrat i mitt bakhuvud i flera månader är den om barnsäkra hörlurar. Hörlurar till mig alltså, inte till pyret.

Jag har en vana/ovana/orubbligt beroende av att lyssna på poddar eller böcker för att somna. Det här har jag gjort sedan jag var barn. Att lyssna på någon som pratar lagom ointressant om Julius Caesar eller en bok jag redan läst är starkt kopplat till insomning för mig och det är inget jag står efter att ändra på. Det jag har funderat över är hur jag ska kunna fortsätta med det på ett sätt som är både hyfsat bekvämt för mig och säkert för ett allt rörligare barn som ibland hamnar i min säng.

Just nu har jag små true wirelesslurar men de känns som en överhängande kvävningsrisk. Jag har tidigare sovit med trådande inearlurar utan att strypa mig själv men det känns inte säkert för ett barn. Att sova med on- eller over ear lurar verkar otroligt obekvämt för någon som mig som alltid sover i ”framstupa sidoläge”. Så vad gör man? Är det någon av er som stött på liknande problem och hittat en lösning?
 
Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju hela tiden nya utmaningar för föräldrarna. En fråga som puttrat i mitt bakhuvud i flera månader är den om barnsäkra hörlurar. Hörlurar till mig alltså, inte till pyret.

Jag har en vana/ovana/orubbligt beroende av att lyssna på poddar eller böcker för att somna. Det här har jag gjort sedan jag var barn. Att lyssna på någon som pratar lagom ointressant om Julius Caesar eller en bok jag redan läst är starkt kopplat till insomning för mig och det är inget jag står efter att ändra på. Det jag har funderat över är hur jag ska kunna fortsätta med det på ett sätt som är både hyfsat bekvämt för mig och säkert för ett allt rörligare barn som ibland hamnar i min säng.

Just nu har jag små true wirelesslurar men de känns som en överhängande kvävningsrisk. Jag har tidigare sovit med trådande inearlurar utan att strypa mig själv men det känns inte säkert för ett barn. Att sova med on- eller over ear lurar verkar otroligt obekvämt för någon som mig som alltid sover i ”framstupa sidoläge”. Så vad gör man? Är det någon av er som stött på liknande problem och hittat en lösning?
Googla ”sovhörlurar” eller ”sovmask hörlurar” så får du upp en del man ska kunna ligga på sidan o lyssna på. Ser inte ut som någon kvävningsrisk heller. Inte testat själv dock!
 
Googla ”sovhörlurar” eller ”sovmask hörlurar” så får du upp en del man ska kunna ligga på sidan o lyssna på. Ser inte ut som någon kvävningsrisk heller. Inte testat själv dock!
Jag har sett det men recensionerna är svåra att tyda. Vissa säger att det är toppen andra att det är knöligt och svårt att få till bekvämt. Det hade också varit intressant att veta vad som.skiljer olika märken åt. Spelar det någon roll om man lägger 900 kr eller 300 kr? De ser ofta identiska ut. Finns det någon som har erfarenhet eller som åtminstone haft chansen att klämma och känna på en sådan produkt?
 
Kan du ha högtalaren på telefonen på väldigt låg volym bredvid örat? Det körde jag på när jag behövde prat-insomningshjälp och inte kunde/ville sova med hörlurar. Hade inget barn i sängen då iofs.
 
Jag har en kudde jag kan koppla telefonen till. Inte superbra ljud men tillräckligt för att jag kan höra.

Google kudde med högtalare. Är iof inte trådlöst men man kan pilla in sladden helt och ha telefonen under kudden eller i kudden så borde det inte vara någon strypningsrisk för barnet. Finns även lösa högtalare du kan stoppa i kuddfodralet vet dock inte kvalitén på dessa. Min kudde är ca 10 år gammal och funkar än.
 
Min sambo fick sådant pannband med inbygda hörlurar av mig, minns inte märke. Han är väldigt nöjd!
 
Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju hela tiden nya utmaningar för föräldrarna. En fråga som puttrat i mitt bakhuvud i flera månader är den om barnsäkra hörlurar. Hörlurar till mig alltså, inte till pyret.

Jag har en vana/ovana/orubbligt beroende av att lyssna på poddar eller böcker för att somna. Det här har jag gjort sedan jag var barn. Att lyssna på någon som pratar lagom ointressant om Julius Caesar eller en bok jag redan läst är starkt kopplat till insomning för mig och det är inget jag står efter att ändra på. Det jag har funderat över är hur jag ska kunna fortsätta med det på ett sätt som är både hyfsat bekvämt för mig och säkert för ett allt rörligare barn som ibland hamnar i min säng.

Just nu har jag små true wirelesslurar men de känns som en överhängande kvävningsrisk. Jag har tidigare sovit med trådande inearlurar utan att strypa mig själv men det känns inte säkert för ett barn. Att sova med on- eller over ear lurar verkar otroligt obekvämt för någon som mig som alltid sover i ”framstupa sidoläge”. Så vad gör man? Är det någon av er som stött på liknande problem och hittat en lösning?

Hade samma funderingar med mitt första barn, hon smakade verkligen på allt och det kändes inte som att ett par airpods eller liknande skulle vara säkert. Jag beslutade mig för att köpa bluetoothlurar (in ear) som sitter ihop med sladd mellan. Sladden är kanske tillräckligt lång för att nå runt ett litet barns hals, men sannolikheten känns väldigt liten att det skulle trassla sig på det sättet. Jag brukar fortfarande ha en lur kvar i örat alt ha sladden bakom nacken när jag vaknar, ungefär på samma ställe som när jag somnade. Tycker att det har fungerat bra och kommer nog fortsätta att ha dem ett par år till, tills lillasyster helt slutat stoppa saker i munnen.
 
Min sambo fick sådant pannband med inbygda hörlurar av mig, minns inte märke. Han är väldigt nöjd!
Jag fick ett par såna av min man, men har en storlek 62-63 i ridhjälm är de där pannbanden inte gjorda för huvud som mitt. Öronen och högtalarna hamnade helt galet fel.
Men min man är nöjd med dem, han fick behålla dem själv.
Hans är av märket ”Gosa”.
 
Jag fick ett par såna av min man, men har en storlek 62-63 i ridhjälm är de där pannbanden inte gjorda för huvud som mitt. Öronen och högtalarna hamnade helt galet fel.
Men min man är nöjd med dem, han fick behålla dem själv.
Hans är av märket ”Gosa”.
Kollade mailen, mina är beställda från StuffStore. Står bara pannband med inbyggda hörlurar. Men ja, allt passar ju inte alla tyvärr! Jag har inte provat ens 🙈
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp