Barnvänliga restauranger i Stockholm

U

ulda

Kan någon rekommendera en restaurang i Stockholm som det faktiskt skulle funka att ta med en eller ett par treåringar på? (Nu menar jag något bättre än McDonald's.)

I somras var vi ju på restaurang titt som tätt men det är lite enklare när man kan sitta ute. I Oslo var vi t o m på en som hade en liten lekplats med sandlåda och lekstuga, och ändå var det en kanontrevlig skaldjursrestaurang. Nåt liknande borde väl finnas nånstans i Stockholm?

Det behöver inte vara superfashionabelt (även om jag gillar sånt normalt) för det skulle förmodligen inte bli så bra med barn men det måste ju finnas ställen där man inte känner att barnen stör andra gäster.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Jag har ingen koll på resturanger i stockholm men väl ett tips när det gäller att hålla barn nöjda vid bordet. Magnetrittavlor, det blir inga fläcker på duken, man kan måla hur många gånger som helst och det finns ganska så små. Vi har haft med oss sådana många gånger och det är lika stor hit varje gång. Men det gäller att bara använda dem vid sådan tillfällen så de är "nya" och spännande.
Min treåring har oxå börjat tycka att det är roligt med "make a scen" Det finns en mängd olika varianter med allt från Bamse, Nalle puh, alla disney prinsessor till spindelmanen.

Men det är ju inte direkt avkopplande att gå ut och äta med barn, det ska ju erkännas... :angel: Våran 6 åring börjar kunna sitta still och småprata och faktiskt klara sig igenom varmrätt och dessert utan att det kryper i benen...:idea:
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Italienska och grekiska resturanger är barnvänliga. Nu kan jag inte tipsa om särskilda resturanger eftersom det var ett tag sen jag var på någon i Stockholm. Men det är min erfarenhet av resturanger i Stockholm. Pizza Hut är ju väldigt barnvänligt, men det är kanske i klass med McDonald´s matmässigt. Amerikanska resturanger är barnvänligt. Vi har alltid fått kritor och ritpapper på amerikanska resturanger när man väntar på maten.

Men sen kan man ju som förälder också vara förberedd. Man kan ha med sig egna kritor och en ny lekbok att måla i. En ny leksak som fördriver väntetiden lite.

Vi äter ofta ute och det som fungerat för oss är dessa tips.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Om du gillar kinesisk mat är restaurang Hong Kong på Kungsbrostrand mycket bra. Dyrare än vanliga kinakrogar dock.

Jag har inte varit där med barn själv, men den kinesiska familjen som driver restaurangen har ofta sina egna barn där. Tror att ett par treåringar skulle få ett varmt välkomnande.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

På kvällen eller på dagen?

Till lunch borde Nordiska museet vara rätt bra. Där har man lekavdelningen/verkstan precis mittemot restaurangen, och det finns gott om plats för barnvagnar. Barnavdelningen öppnar dock inte förrän kl. 13.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Saddle&Sabre har rum på nedervåningen man kan boka. Då kan ungarna springa runt. Det är dock lite dyrt där men hur god mat som helst och riktigt westernstuk på både inredning och mat.

Annars är Hakkamui på Söder bra för barn också med bra priser och klubbor till barnen efter maten. Minns inte exakt adress nu men kan ta reda på om du vill!
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Koh Phangan på söder, mycket att titta på för barnen(och även vuxna;)) VArit där med en treåring och det var uppskattat. Dock behöver man boka bord i god tid.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Man kan inte boka på Koh Phangan har jag för mig utan man får gå dit och köa.

Men Hakkamui ligger bara runt hörnet:)
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Man kan inte boka på Koh Phangan har jag för mig utan man får gå dit och köa.

Jo, då det går jättebra. De har vissa bord för bokning, men bokar inte upp hela restaurangen. Det är dock idé att vara ute en stund i förväg.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Skulle just skriva detsamma. Dessutom hade de väldigt god mat (i alla fall när vi var där).
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Där har vi inte samma uppfattning. Hela gänget (inklusive vi vuxna) gillade maten. McDonalds skulle jag aldrig drömma om att gå in på (bläääh).
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Jag har jobbat tvärs över Mäster Samuelsgatan och både jag och alla de kollegor som jag har pratat med har ruskigt dåliga erfarenheter av Jensens (på Vasagatan). Framför allt servicen, men till det kommer trist mat som kostar mer än det smakar.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Håller med om Jensens på Vasagatan. Jobbar i närheten och har käkat lunch några gånger och det har aldrig varit bra.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Har ätit lunch nagra ganger pa den pa sveavägen, men bade service och mat har varit rätt daliga. Visst, det kostar inte sa mycket, men sa är det varken trevligt eller gott heller.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Om du gillar kinesisk mat är restaurang Hong Kong på Kungsbrostrand mycket bra. Dyrare än vanliga kinakrogar dock.

Jag har inte varit där med barn själv, men den kinesiska familjen som driver restaurangen har ofta sina egna barn där. Tror att ett par treåringar skulle få ett varmt välkomnande.

Ah, bra idé. :) Det är ju en riktigt riktigt bra kinakrog och det är sant att det kanske skulle funka med barn där! Jag har varit där flera gånger med mitt gamla jobb men aldrig på kvällen. För er som tycker att kinamat är blaha så kan jag upplysa om att det är stor skillnad på denna restaurang - det är Sveriges äldsta kinakrog som har betydligt bättre mat än på andra kinakrogar (riktigt krispiga grönsaker och små egna kolgrillar mm).
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Koh Phangan på söder, mycket att titta på för barnen(och även vuxna;)) VArit där med en treåring och det var uppskattat. Dock behöver man boka bord i god tid.

Kan ju vara bra. Inte direkt det ställe jag hade kommit på själv som ett barnvänligt ställe men som sagt, maten är god, och det är hög ljudvolym och trångt så inte så mycket utrymme för omkringspringande. Plus mycket att titta på ja. Och god mat! :bow:
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Men finns det inga restauranger som har en lekhörna?

Eller är det värsta affärsidén? :idea:

Det finns ju gott om caféer numera med ett litet lekland (eller snarare lekland med café) men dito bra restauranger verkar vara en bristvara.
 
Sv: Barnvänliga restauranger i Stockholm

Sökte lite på alltomstockholm, kan dock inte rekommendera något själv sådär.

"En relativt chosefri kvarterskrog i djupaste Östermalm. Cuckoo har även ett trevligt rum för mindre sällskap där ni får vara för er själva på högtidsdagen.
En relativt chosefri kvarterskrog i djupaste Östermalm. Cuckoo har lyckats bra med att ge en intim och avspänd atmosfär till lokalen.
Restaurangen har funnits i några år och etablerat en fast kundkrets bland lokalbefolkningen. Sitt gärna ner en stund vid fönsterborden, där har du koll på gästerna och de som går förbi utanför.
Hängvänlig bar, men den inbjuder inte till några mer högljudda äventyr.
Om du i vanliga fall inte rör dig i kvarteren är det ett bra ställe att smita undan till med en hemlig gäst, men då ska du inte ta fönsterbordet. Cuckoo har också ett litet rum för sällskap som vill sitta för sig själva. Hundägare och småbarnsföräldrar är välkomna att ta med sig de tassande varelserna."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp