Berusad kvinna åtalas – släppte ut hästar och tjurar

En kvinna i 60-årsåldern omhändertogs för fylleri, efter att ha öppnat grind och boxdörrar till hästar, kor och tjurar på en gård på Öland. Nu åtalas hon för olaga intrång och egenmäktigt förfarande.
 
För länge sen blev min kusin av med en halvtam ren pga att två tjejer (stadstjejer tror jag) gått in i hägnet för att klappa och stängde inte grinden efter sig.
Kusinen försökte fånga in renen (eller om det var två, minns inte) en period men tror inte de fick tag på den. :(
 
Märklig sak att komma på ens på fyllan. Finns liksom en hel rad av saker jag tycker bruka ligga närmre till hands. Kunde hon inte bara skickat pinsamma sms till ett ex och ångrat dem nästa morgon, som vi andra?
Det är antagligen någonting som hon velat göra länge men inte gjort och sen på fyllan så fick hon väl mod nog. Bara för att man dricker så blir man ju inte helt sanslös liksom om man inte har det i sig så att säga innan man dricker.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För drygt ett år sedan larmades länsstyrelsen om en död häst i en hage i Mölndal. När djurskyddsinspektörerna kontrollerade hagen...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna som tog med sig två hästar från en gård söder om Uppsala döms för egenmäktigt förfarande. Hon hävdar själv att hon trodde att...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 45-åriga kvinnan i Västsverige hade tio hästar på sin gård. Nu åtalas hon för djurplågeri och brott mot djurskyddslagen. I fyra...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp