Bukefalos 28 år!

Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Jag är c/o skriven på min bostadsrätt som jag är med och äger. Detta eftersom jag innan hade ett jobb som innebar att jag inte ville ha mitt namn på brevlådan. Det har, som andra redan sagt, ingenting med själva rättigheten till boendet att göra :)
Okey, då har jag lärt mig det idag :)
Jag förstår fortfarande inte varför grannen har valt att ha det på det viset :)
 
Min blivande sambo har skrivit sig hos mig
Vi har kommit överens om vad var och en ska betala, jag betalar mer på hyran men han står för bredband och tv då.
Mat ska vi sätta in gemensamt till på Ica kortet så handlar den som har tid och så storhandlar vi en gång i månaden.
Skulle aldrig kräva att han inte skriver sig här även om det innebär att jag förlorar bostadsbidraget.
 
Oavsett vad så ljuger han för dig. Jag vet ju inte vilken anledning han har till att du inte ska få skriva dig där men att det är pga jobb är skitsnack. Att de skulle ha synpunkter på sambos umgänge osv är ju bara rent lol. Möjligtvis att de googlar, och är första träffen typ att du är ordförande i en vit makt förening så kanske de gräver lite mer. Men annars nä. Han ljuger.
 
Oavsett vad så ljuger han för dig. Jag vet ju inte vilken anledning han har till att du inte ska få skriva dig där men att det är pga jobb är skitsnack. Att de skulle ha synpunkter på sambos umgänge osv är ju bara rent lol. Möjligtvis att de googlar, och är första träffen typ att du är ordförande i en vit makt förening så kanske de gräver lite mer. Men annars nä. Han ljuger.

Fast nu har du inte riktigt läst vad som står, det inte han som sagt detta. Det var en gissning på vad det eventuellt kunde vara som gör att han inte vill att jag ska skriva mig där. Eftersom han potentiellt skulle kunna krascha plan så är det nog inget märkligt, de blir avskilda om de har olämpligt umgänge eller på annat vis är olämpliga. Inte för att jag är olämplig.
 
Fast nu har du inte riktigt läst vad som står, det inte han som sagt detta. Det var en gissning på vad det eventuellt kunde vara som gör att han inte vill att jag ska skriva mig där. Eftersom han potentiellt skulle kunna krascha plan så är det nog inget märkligt, de blir avskilda om de har olämpligt umgänge eller på annat vis är olämpliga. Inte för att jag är olämplig.

Fast... är de så noga utgår jag ifrån att han berättat om dig, dvs du är redan kollad.
 
Fast nu har du inte riktigt läst vad som står, det inte han som sagt detta. Det var en gissning på vad det eventuellt kunde vara som gör att han inte vill att jag ska skriva mig där. Eftersom han potentiellt skulle kunna krascha plan så är det nog inget märkligt, de blir avskilda om de har olämpligt umgänge eller på annat vis är olämpliga. Inte för att jag är olämplig.

Det ska till extremt mycket, verkligen extremt, för att bli avskild så det är inte riktigt sant. Jag har också jobbat i försvarsmakten och inte ens min kollega blev avskild efter att ha ofredat mig sexuellt på arbetstid. Han blev bara omplacerad. Så just att det är ett argument (oavsett om det är från din eller hans sida) mot att du inte ska skriva dig där kan du släppa.
 
Jag hade max betalat en fjärdedel av boendet när det är fyra andra som delar det.
Och inga räntor/amorteringar, bara löpande kostnader.

Sen OM du flyttar in så anmäl flytten till Skatteverket så att du blir skriven där. Kan ju inte han ens hindra på något sätt, du bara följer de regler som gäller.

Men flytta ihop med någon som faktiskt inte vill dela boende med dig...!? '
Skulle hoppat av helt där om du inte får en otroligt bra förklaring faktiskt. Speciellt med sättet han lagt fram det också, så luktar det lurt och man undrar verkligen vad ett liv med honom innebär i övrigt?
 
Sorry, men det finns ingen godtagbar anledning öht i min värld för att inte vilja att ens sambo ska stå skriven någon annanstans än i det gemensamma boendet och jag hade nog grisnitat och tvärvänt av den kommentaren och ifrågasatt mannen ordentligt.
 
"Kära (rövhatt), jag funderade på det där vi pratade om innan att jag inte skulle vara skriven där jag bor. Jag måste självklart vara skriven där jag bor, allt annat är olagligt. Men jag blir ju nyfiken på varför du tycker jag ska skriva mig hos föräldrarna."

Hade jag slängt ur mig till middagen och kolla reaktionen och svaret.
 
Fast han har ju ungar som bor där och sliter på huset... Jag hade inte ens betalat hälften... Förmodligen hade de inte flyttat till ett så stort hus om de bodde själva.

Fast är man tillsammans med någon med barn måste man vara beredd att acceptera "hela paketet". Om inte barnen är några monster borde de väl knappast slita ner huset till grunden? O_o
 
Bara ett litet tillägg till det där med säkerhetsklassning. Den innefattar även granskning av maka/make/sambo. Och även bådas ekonomiska förhållanden. Motiveringen till det är att en person med låg inkomst/stora lån kan vara en säkerhetsrisk ur mutsynpunkt.

Så jo, säkerhetsklassning kan ha med sambos ekonomi att göra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp