Bukefalos 28 år!

Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Bara ett litet tillägg till det där med säkerhetsklassning. Den innefattar även granskning av maka/make/sambo. Och även bådas ekonomiska förhållanden. Motiveringen till det är att en person med låg inkomst/stora lån kan vara en säkerhetsrisk ur mutsynpunkt.

Så jo, säkerhetsklassning kan ha med sambos ekonomi att göra.

Officiellt ja. I verkligheten, not so much.
 
Äh, fy fasen vilken trist stil. :mad: Och du har inte flyttat in ens. :crazy:
Jag hade blivit tvärsur.

Skulle du, om du går med på hans ekonomiska upplägg få ökade kostnader jämfört med om du bodde kvar i det eget boende?
Jag frågar för att en sån fråga är ganska relevant, dvs att bli sambos ska ju rimligen bli billigare än att ha varsitt boende. Och då inte bara för en part.

Tycker inte heller du ska överhuvudtaget betala "hyra".
Räntor och amorteringar är hans.
Bredband, vatten, el, sophämtning är sånt som jag tycker är rimligt att du är med och delar på, procentuellt då, också med tanke på vad hans barn kostar.
Hur gör ni med matkostnader och övriga kostnader som är hushållstekniska ( toapapper, schampo osv).
Hade han tänkt att ni skulle dela lika på det också? :meh:

Om han tycker att du ska vara med och betala för hans barn så tycker jag du kan kontra med att han kan vara med och betala din häst. :cool:
Samma grej, hans barn är hans och din häst som är din.
Barn och hästar kostar ungefär lika mycket.
Han har tre och du har en. ;)

Fan, vad är det med det här forumet? :eek: Varenda vecka (minst) är det en ny tråd med någon djävla rövhatt som beter sig som en rövhatt. :rage:

Själv har jag ju även gjort mitt bidrag på den fronten. :up:

Vad synd att du hunnit säga upp din lägenhet. :(
Det låter som en sällsynt dålig start och jag förstår att du är besviken.
 
Fast är man tillsammans med någon med barn måste man vara beredd att acceptera "hela paketet". Om inte barnen är några monster borde de väl knappast slita ner huset till grunden? O_o
Absolut, men tror du en ev. häst ingår i "hela paketet". Jag hade aldrig pröjsat någon annans ungar, däremot hade jag förstått att helheten blev lite dyrare pga att den jag är tillsammans har barn (å vi måste bo större).
 
@Sockerbit , jag tyckte mig minnas en tidigare tråd av dig på liknande ämne och gick tillbaka och kollade... För redan ett år sedan kände du dig utnyttjad och undanskuffad, för ett halvår sedan var du mycket obekväm med din roll i familjen, och nu det här.

Siktar du på VM i att bita ihop? Jag förstår att du antagligen är väldigt förtjust i karln, men tänk dig tio år framåt nu. Vilka beslut kommer att ge dig störst livsglädje?
 
Fan, vad är det med det här forumet? :eek: Varenda vecka (minst) är det en ny tråd med någon djävla rövhatt som beter sig som en rövhatt. :rage:

Därför att de som behöver stöd och hjälp av naturliga skäl tar mer plats. Hur tråkigt vore det inte om vi hade lika många trådar, min sambo/man/fru är det härligaste som finns hen är så fin och go och vi älskar varandra otroligt mycket. Min själsfrände. Vi delar lika på allt och livet är ett paradis, typ. Inte mycket att prata om då ;)

Om man inte startar trådar om hur man kan överraska, fira, visa sin kärlek. Men då blir det till slut som FB där alla verkar leva perfekta liv med den perfekta partnern, det perfekta jobbet, perfekt semester, perfekta barn, perfekt häst/hobby, boende etc. :D
 
Granskningen görs ju i verkligheten. Att någon sedan skulle bli nekad eller bli av med sin klassning är säkert mindre troligt.
Ja, den man lever med får finna sig i att bli granskad men det ska nog mycket till för att det öht ska ha någon som helst inverkan. Jag har skyddsklass och min fd sambo granskades flera gånger i samband med att jag själv granskades. Han var informerad och hans ekonomi hade inte ett skit med saken att göra.
 
Absolut, men tror du en ev. häst ingår i "hela paketet". Jag hade aldrig pröjsat någon annans ungar, däremot hade jag förstått att helheten blev lite dyrare pga att den jag är tillsammans har barn (å vi måste bo större).

Där sa du något... hans mamma sa till mig senast vi träffades att den där hästen kan du väl sälja. Hästen som jag inte ens varit hos på närmare en vecka. Man har inte mkt över för att jag vill lägga tid i stallet, men man tar för givet att jag ska lägga tid/pengar på hans 3 barn.
 
Där sa du något... hans mamma sa till mig senast vi träffades att den där hästen kan du väl sälja. Hästen som jag inte ens varit hos på närmare en vecka. Man har inte mkt över för att jag vill lägga tid i stallet, men man tar för givet att jag ska lägga tid/pengar på hans 3 barn.

På allvar? Sa hans mamma att du på borde sälja hästen, för att lägga din tid på hans ungar? Vad sa du då? Jag hade givit kärringen en verbal käftsmäll så hon inte hade kunnat prata på en vecka


Jag tror du själv inser att det här kommer inte bli bra - så jag instämmer i DUMPA kören
 
Därför att de som behöver stöd och hjälp av naturliga skäl tar mer plats. Hur tråkigt vore det inte om vi hade lika många trådar, min sambo/man/fru är det härligaste som finns hen är så fin och go och vi älskar varandra otroligt mycket. Min själsfrände. Vi delar lika på allt och livet är ett paradis, typ. Inte mycket att prata om då ;)

Om man inte startar trådar om hur man kan överraska, fira, visa sin kärlek. Men då blir det till slut som FB där alla verkar leva perfekta liv med den perfekta partnern, det perfekta jobbet, perfekt semester, perfekta barn, perfekt häst/hobby, boende etc. :D
Hoppsan, det där vart lite konstigt, kanske. :o
Jag menade inte så.

Jag vet! Det är ju det som är så himla bra med Buke! :love:
Jag menade mer att det sorgliga är ATT det finns så många rövhattar, inte att vi pratar om dom.
Har själv fått oändligt mycket hjälp i min rövhatt-tråd. :bow:

Hatar nästan FB pga anledningen du nämner. :wtf:
Jag har inte varit inne där många gånger sen jag började skriva i min tråd.
Jag fattar faktiskt nu varför, när du säger det.... :up:
 
Där sa du något... hans mamma sa till mig senast vi träffades att den där hästen kan du väl sälja. Hästen som jag inte ens varit hos på närmare en vecka. Man har inte mkt över för att jag vill lägga tid i stallet, men man tar för givet att jag ska lägga tid/pengar på hans 3 barn.
Vad krävs för att du ska göra slut med karln och börja leva ditt liv som du vill ha det?
 
Där sa du något... hans mamma sa till mig senast vi träffades att den där hästen kan du väl sälja. Hästen som jag inte ens varit hos på närmare en vecka. Man har inte mkt över för att jag vill lägga tid i stallet, men man tar för givet att jag ska lägga tid/pengar på hans 3 barn.

Om du känner så här, varför är du på väg att flytta ihop med honom? Njuter du av att konstatera att du tycker du blir illa behandlad?:confused:
 
På allvar? Sa hans mamma att du på borde sälja hästen, för att lägga din tid på hans ungar? Vad sa du då? Jag hade givit kärringen en verbal käftsmäll så hon inte hade kunnat prata på en vecka


Jag tror du själv inser att det här kommer inte bli bra - så jag instämmer i DUMPA kören
Men, alltså på riktigt? O_o

Till @Sockerbit Vad har hans mamma med din häst att göra? :confused:
Du är ju inte barnens mor och har således inga förpliktelser när det gäller att prioritera tid, pengar, what ever på barnen.

Jag instämmer också i DUMPA- kören. :meh:
Och inte bara av den anledningen. Du kommer inte bli lycklig i den relationen.

Jag läste din förra tråd (och mina egna korkade inlägg i den :o) och förstår inte ens hur du/ni kom fram till att du skulle flytta in permanent hos honom och att du skulle säga upp din lägenhet.

Den relationen låter ju så jävla jobbig och inte det minsta upplyftande.

Mitt svar är delvist färgat av min egen taskiga relation, så ursäkta att jag kanske låter väldigt negativ.
Men oavsett, det låter verkligen inte särskilt lyckat.
 
På allvar? Sa hans mamma att du på borde sälja hästen, för att lägga din tid på hans ungar? Vad sa du då? Jag hade givit kärringen en verbal käftsmäll så hon inte hade kunnat prata på en vecka


Jag tror du själv inser att det här kommer inte bli bra - så jag instämmer i DUMPA kören

Nu är det inte mamman jag ska bo med, men ändå. Jag upplyste henne om att jag inte sett hästen på närmare en vecka, karlfan kunde ju tydligen inte öppna munnen och säga att jag faktiskt sällan är i stallet överhuvudtaget. På henne lät det som att jag tydligen alltid är borta (i stallet) om det är en uppfattning hon själv bildat sig vet jag inte, eller om det kommer från honom.
 
Precis som @Monstermom hade jag läst dina tidigare trådar. Och den här känns på något vis som konsekvensen av de andra två. Det låter som om ni aldrig pratade igenom ända ner till grunden hur ert hopflyttande skulle gå till. Du verkar ha hållits utanför hela tiden och nu när du sagt upp din lägenhet och faktiskt är på gång - då drar han till med att du kanske kunde skriva dig hos mamma.

Det låter lite som ni stuckit huvudet i busken båda två, istället för att prata om hur ni faktiskt ska ha det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp