Rugge
Trådstartare
Hej.
Behöver ta del av era erfarenheter angående blödande magsår.
Var hos läkaren för ca 4 veckor sedan, Lämnade blodprover i samband med detta. Då upptäcktes att mitt blodvärde låg på 102.
För två år sedan var det 134 och i höstas 117.
Hade också lågt B12. Käkar redan behepan
Läkaren misstänkte att jag eventuellt hade ett blödande magsår och ville att jag skulle lämna avföringsprover för att se om det fanns osynligt blod.
Proverna är lämnade för en vecka sedan, men inte fått några svar än.
MEN sen 5 dagar tillbaks så är det inte längre tal om osynligt blod, utan nu skulle man kunna tro att jag ätit lakrits dagarna i ända :/
Och jag har hela tiden en konstig känsla i mellangärdet, illamående, det hugger till, jag kan knappt äta något utan att bli proppmätt direkt. Jag känner av något dag som natt, ibland mer ibland mindre, men det släpper liksom aldrig.
Har fått Omeprazol men upplever ej att detta hjälper.
Vad tror ni? Något jag ska kolla upp snarast, eller vänta tills måndag?
Behöver ta del av era erfarenheter angående blödande magsår.
Var hos läkaren för ca 4 veckor sedan, Lämnade blodprover i samband med detta. Då upptäcktes att mitt blodvärde låg på 102.
För två år sedan var det 134 och i höstas 117.
Hade också lågt B12. Käkar redan behepan
Läkaren misstänkte att jag eventuellt hade ett blödande magsår och ville att jag skulle lämna avföringsprover för att se om det fanns osynligt blod.
Proverna är lämnade för en vecka sedan, men inte fått några svar än.
MEN sen 5 dagar tillbaks så är det inte längre tal om osynligt blod, utan nu skulle man kunna tro att jag ätit lakrits dagarna i ända :/
Och jag har hela tiden en konstig känsla i mellangärdet, illamående, det hugger till, jag kan knappt äta något utan att bli proppmätt direkt. Jag känner av något dag som natt, ibland mer ibland mindre, men det släpper liksom aldrig.
Har fått Omeprazol men upplever ej att detta hjälper.
Vad tror ni? Något jag ska kolla upp snarast, eller vänta tills måndag?