bra bädd som ser vettig ut?

lady_vip

Trådstartare
Köpte hööks "bia" i höstas men de är redan slitna och känns platta, så det får bli nåt annat.

Just bia-modellen var uppskattad av hundarna som gillade de förhöjda kanterna, men riktiga bia har så tråkiga färger:p Vill gärna ha brun, mörkbrun eller någon annan schysst färg.

Men den viktigaste aspekten är att Loka är damm-allergiker och det är en stor fördel om bädden inte är en dammsamlare för jag är inte så himla bra på att tvätta sånt i tid och otid.

Vad har ni?
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Bia har ju lite moderna färger i sitt sortiment, snvade över enchock-rosa nere i lokala djuraffären igår.

Här kör vi med bean-bag. Jag älskar den för jag bara drar med dammsugaren över den när jag ändå sparkar runt den ett varv i hemmet och hunden älskar den för han kan bädda till den :D
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

De har en bean-bag, fast Fortune är rädd för den så det är bara Loka som använder den, största storleken dessutom så det ser ganska kul ut:D

Var inne på deras hemsida men tyckte inte där var så mycket, får kolla igen!
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

:D jag nöjde mig med näst största och tycker det ser jättekul ut när herr Weim snor ihop sig till en micro-liten (nåja) kringla och försvinner ner i mitten någonstans :D

Vet inte om det var något tillfälligt men den hade riktiga bia-bäddar i ganska kraftiga neonfärger. Tittade på deras galleribilder och där fanns ju lite olika färger.
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

kl Bia finns i brunt , men den är kanske inte sådär "skinnsoffa brun " mer ko brun , Dogman har riktigt snygga bia kopior i lite mer präglat galon material , Vettig kvalitet också.
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

jag har en brun (åt det mer mörkbruna hållet, fast bajsbrun kanske är en bra liknelse :p).
den är i typ bävernylon och vattentät, med förhöjda kanter ;) tycker nog inte att den samlar damm direkt heller... kommer fan inte ihåg vad den heter men jag kan återkomma imorrn när jag kommer hem :p
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Jag gjorde en egen "bia" variant själv.
Köpte en skumgummi madrass, delade den på mitten och klippte ur en kant av den ena halvan. Klistrade på kanten på den platta delen med textil-lim avsett för ändamålet. Har vikt en teddyliknande filt runt kanterna, hade tänkt sy ett överdrag, men det får vänta tills fröken kommer upp i åldern när hon vill börja bädda...
Hunden älskar sin bädd, just kanterna är poppis som huvudkudde...
Lätt att göra lite personlig oxå, när man kan välja tyg!:idea:
:laugh:
Snöstjerna
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Jag har köpt ett antal bäddar på Citypet och de är - enligt min erfarenhet - mycket bättre än bia-bäddarna!

De är formade som en bia - med kanter - men har inga sömmar i "botten" utan endast i hörnen, vilket jag tycker känns mer hygieniskt.
De är av bra kvalitet och tål mina hundars intensiva bäddande utan problem.

Bäddarna finns i många färger och ligger bra i pris.

/Swat
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Har också en kvalsterallergisk donna. Köpte en äkta BIA, svart strax före jul. Den funkar jättebra faktiskt. Inte vrål supersnygg, men designen håller i längden tror jag.
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Men biorna har ju kommit ut i nya färger? Har en rosa. Finns gult, himmelsblå, orange och grön också har jag för mig. Roligare än de tråkiga standardfärgerna. Det står konstigt nog inget om det på hemsidan. Jag köpte min i butik, min morfar har en stor gul som han vann på tävling.
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Jag har en från citypet som jag köpte på Stora Stlhm för några år sen, men den är så enormt stor att den har hundarna hos mina föräldrar. Får kolla om de har hemsida, men när jag köpte den jag har fanns det inte i brunt.
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

Hade typ nåt liknande innan, men det samlar damm så in i, så det går inte...

Generalen: Ska erkänna att skrikfärger kanske inte riktigt är min grej, inte om jag ska ha det i många år, så neongrön blir det nog inte;)
 
Sv: bra bädd som ser vettig ut?

GEKÅS i Ullared säljer en BIA-bädd-kopia i mörkbrunt. Kostar typ hälften av vad orginalet kostar (199:-- för en STOOOR bädd!!!!) och jag är supernöjd med mitt köp!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp