Bukefalos 28 år!

BRA hundmatskålar i plast?

ia_

Trådstartare
Har alltid använt keramikskålar till våra hundar då jag tycker det är mest hygieniskt. Men har nu fått erfara att keramikskål+klinkergolv+ett årigt barn INTE går ihop...:D

Vår schäfer har nickelallergi så rostfria skålar kan vi inte ha.

Finns det några bra rejäla plastskålar? Inte sådana som blir repiga och äckliga första veckan och kostar 10 kr på ICA...

De måste finnas i stora strl dessutom eftersom det är en Grand Danois och Schäfer som ska ha dem!
 
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Dem på IKEA är kanon! Riktigt stora svarta plastskålar för 7kr eller vad dem kostar;) Jag har haft mina i över ett år och dem är som nya! inga repor eller äckligt. Diskar ur dem dagligen.

Lätta att rengöra och bra för stora hundar.

Annars köp en ställning att ha din keramikskål i! Då får hundarna en bättre ställning att äta ifrån och du slipper ha skålen på golvet.
 
Senast ändrad:
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Djuraffärerna. Men 6,4 liter är det största jag hittat i plastskålsvägen, räcker det? Kolla på huveröds sida t ex hittar du de.

Men är problemet barnet slänger skålarna i golvet ur ställningen eller vad? (För en GD har väl matbar). Annars kanske du kan fästa dem i ställningen bara?
 
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Håller med om att dom på IKEA är bra! Jag har de lite mindre gröna till min och de är över året nu, fortfarande ok, lite små repor och märken, men då bär min hund ibland omkring på sina skålar, ffa om de är tomma och han vill ha påfyllning.... :D
 
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Schäfern har sin på golvet och GD sin på en "hylla" ca 50 cm upp, men barnet får tag i skålarna ändå. Därför jag vill ha plastskålar. Båda hundarna får äta i lugn o ro och äter alltid upp. Så att barnet tar skålarna när de är tomma bryr jag mig inte om!

Får svänga in om en djuraffär och kolla, de på IKEA är för små, iaf de jag sett, GD´n äter 1 liter torrfoder/mål och tycker inte om smala höga skålar, läpparna får ej ta i någon kant :D
 
Senast ändrad:
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Schäfern har sin på golvet och GD sin på en "hylla" ca 50 cm upp, men barnet får tag i skålarna ändå. Därför jag vill ha plastskålar. Båda hundarna får äta i lugn o ro och äter alltid upp. Så att barnet tar skålarna när de är tomma bryr jag mig inte om!
varför tar du inte bort skålarna när hundarna har ätit upp ? så slipper du ju trasiga skålar
 
Sv: BRA hundmatskålar i plast?

Det gör jag nu, men vill helst slippa det. Vill inte riskera att den lilla skär sig på en trasig skål om/när jag glömmer ta bort dem!
 

Liknande trådar

Äldre Jag tycker det är viktigt att vi försöker dra ner på det tanklösa användandet av plastpåsar; det finns städer där plastpåsar är bannade...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 534
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp