Bredbandsproblem -koppla bort MacAfee?

tanten

Trådstartare
Dotter kämpar med bredband från Comhem. Det funkar inte. Har aldrig kommit igång sedan vi tecknade det i höstas...
Vi har haft tekniker i flera arbetsdagar! Senaste varianten på lösning är att koppla bort virusskyddet för att se om det finns något där som stör.

Datorn är en ny lap från Dell som funkar utmärkt att koppla upp mot mitt modem från Bredandsbolaget men i hennes lägenhet med ComHem funkar det någon enstaka gång efter många omstarter på modem och nya inloggningar, diagnosticering etc etc. Hon kör Vista....suck

Frågan - hittar ingenstans där jag kan koppla bort MacAfee för att se om det går att få kontakt med modemet då.

Allt annat är kollat, alla sladdar bytta, fjärde modemet i drift, vägguttaget bytt, delar bytta "i källaren". Montören suckar och river sig i huvudet. Han har lagt ner fler arbetsdagar på detta än på någon annan användare i historien.

sista hoppet är brandväggen i MacAfee..... VAR?

Eller har ni andra tips?
 
Sv: Bredbandsproblem -koppla bort MacAfee?

Testa att avinstallera? Går ju alltid att installera igen om det inte hjälper. Och hjälper det, så finns det ju alternativa antivirus- och brandväggsprogram (både sådana som kostar och som är gratis)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har bytt från Tiscali till Com hem, visserligen har jag bindningstid kvar hos Tiscali. Men Tiscaliabonnemanget är lite dingt...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp