Breeders för 5-åringar

FUNNY

Trådstartare
Hej !

Är det någon som vet hur man kvalar in och på vilken nivå det är ?

Tacksam för svar !

Du kan kvala i LB eller LA för unga hästar. Högre procent krävs i LB. Kvalar gör du på de regionala tävlingar som har kvalklasser.

Hur vet jag vilka som har kvalklasser då ? Och det är väl när hästen är 5 som jag får tävla högre än Lc va ? Lillen är nämligen 4 år och vi planerar för tillfället att göra kvalitetstävlan för 4-åringar, men sen kanske det hade varit kul att ha målet på Breeders nästa år.

Trodde man bara fick rida LA på femåringar i dressyr?
Man får(fick) iaf inte starta högre än 120cm(fd LA) på femåringar i hoppning... :confused:

du får rida MSV dressyr på en femåring, jag gjorde det med min och kollade därför upp det i TR innan...

kval till breeders däremot ska ske i LB eller LA. programmen heter LB för unga hästar och LA för unga hästar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Idag startade Breeders Trophy i dressyr på Flyinge Kungsgård. Med nytt format för de yngsta hästarna, testridning och clinic för...
Svar
0
· Visningar
101
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter UVM-stoet Emmylou ser ut att vara mer än redo att försvara sin Breederstitel från förra året. På fredagen vann hon 7-åringarnas kval på...
Svar
0
· Visningar
91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama