Summerwind

Trådstartare
Hej! Behöver lite råd. I juli är vi - mannen, sonen och jag bjudna på bröllop i Tyskland. Det är min brorson som gifter sig. Vi är närmaste släktingarna då min bror och hans fru är borta sedan länge. Det ska vara en borgerlig vigsel på morgonen 9.45 i rådhuset, sedan kl 14-16 ( för de som vill) lite mottagning i brudparets nya lägenhet och kl 17 blir det fest i hyrd lokal.

Vad tar man på sig?
Nu hör det till saken att jag har inte mycket i klädväg hemma utom jeans och stallkläder (mest pga för många kilon). Hur fin behöver man vara till själva vigseln? Kan man ha samma kläder både till vigseln och festen?

Brudparet har önskat sig lite bidrag till bröllopsresan och det blir ett kuvert med Euro och blommor som kommer att överräckas. När gör man detta? Efter vigseln, vid mottagningen på eftermiddagen eller på kvällen?

Som sagt en del frågor och jag hoppas någon kan hjälpa mig.

A
 
Jag hade valt en sommarklänning av något slag, förmodligen något i ganska enkelt snitt som är bekvämt. Jag är varmblodig som bara den men avskyr att känna mig för varm, så jag hade nog valt bomullstrikå eller liknande. Jag tycker absolut att du kan ha samma till fest och vigsel! Du kan ju dressa upp klänningen, eller vad du nu väljer, med smycken till festen på kvällen t.ex, eller en scarf eller så.

Vad gäller kuvertet hade jag nog helt enkelt kollat vad övriga gäster gör. Ett kuvert kan man ju ha i fickan eller väskan utan större problem.
 
Jag hade nog valt en fin dräkt, det är sällan fel vid borgerlig vigsel. Den går ju dessutom att använda vid andra tillfällen också. Om jag inte skulle hem emellan av andra skäl hade jag heller inte bytt om mellan vigsel och fest.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp