Dom har tydligen fått lägga fem månadshyror i förskott på gården dom hyrt, och har ont om pengar. Jag tycker inte att det är mitt problem faktiskt, och inget som ska gå ut över min häst. Att ordna avbetalning med kliniken är ingen omöjlighet.
Det är verkligen inte ditt problem och hästen ska inte behöva lida för det! Kliniker jag vart på har kunnat ge delbetalning utan problem, trots att jag har en anmärkning! Sånt går alltid att lösa.
När fv igår berättade om hur mycket pengar dom varit tvugna och lägga ut på hyror berättade fv även att hovslagaren skulle komma om någon vecka och där skulle en 500.- till ryka.
Återigen inte ditt problem. Hästar kostar Det visste hon väl?
Får ett svar där hon undrar varför jag ska sko henne igen. Säger att jag inte verkar veta mycket om barfota hästar. Att skor tar bort känseln i hästens hovar och ben. Samt att jag inte skulle ta illa upp.
"Broddas kan hon ändå eftersom hon kommer ha boots under ridning".
sista argument om att vildhästar klarar sig oskodd
Men hjälp! Jag hade blivit rosenrasande! Jag förespråkar gärna barfota (dock ej strasser) MEN inte på hästar som haft skor hela livet! Det blir sällan bra. Min nordsvensk måste ha skor fram annars ömmar hon, och då får hon det. Har jag unghäst får de gå barfota så länge de kan men så fort jag märker något får de skor. Och som du svarade så är ju dagens tävlingshästar avlade på ett annat vis och har oftast inte de hovar som kan behövas för att gå barfota. I fodervärdens fall handlar det nog bara om snålhet!
Och om skor nu tar bort känsel i hovar och ben så undrar jag hur det går för alla framgångsrika tävlingshästar, som oftast har skor, de kan ju inte känna sina ben?