Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Zenith

Trådstartare
Jag behöver hjälp nu. Min dator, som i vanliga fall är väldigt snabb och fungerar väldigt väloljat, har helt plötsligt gått och blivit superkonstig.

Det började med att den hängde sig, så jag fick bryta strömmen. Detta hände två gånger. Sen när jag ska starta om datorn, så går det jättesegt (brukar gå jättefort) och hela datorn går segt då och då. Detta märks framförallt på mediefiler. Ska jag tex spela upp ett filmklipp eller en låt, så hackar det som om jag kollade på det från streaming med dålig bandbredd :confused:

Och om jag gör något samtidigt, t.ex. scrollar med musen, eller öppnar ett nytt fönster, så segar musiken/filmen ihop och hackar.
Firefox hänger sig om jag öppnar för många fönster och om jag öppnar för många program samtidigt, hänger det sig också. Det brukar ALDRIG vara problem med sånt, jag har MYCKET plats i min låda... :confused:

Jag har alltså ingen aning om vad som har hänt, den började med att hänga sig i vänteläge en gång, då hade jag inte gjort nånting med den.

Men just nu lyssnar jag på en musikfil i I-tunes och om jag skriver för snabbt, så hackar låten :eek:

Jag har scannat med Avast (det virusprogram jag använder) och håller som bäst på med en ewido-scan, men hoppas itne på mycket där.

Hilfe, vad är fel på min dator?? :confused: :(
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Kan lägga till att CPU-usage runt 95%. Är det normalt?? :confused:
Alltså, varje gån jag gör nåt, t.ex öppnar ett fönster, öppnar en internetsida, kopierar över grejer i mina mappar, så går CPU-usage upp till 100 % och musiken hackar då som sjutton.
Så här har det ALDRIG varit förut. Vad kan det vara för fel? :(
 
Senast ändrad:
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Så blev min dator precis innan hårddisken krascha, :eek:
.. och felet var något jäkla skitvirus från msn.
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Nää :eek:
Du kommer möjligtvis inte ihåg vad viruset hette och när du fick det?
Vem fick du det av och hur?
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Hm, har inget minne av vad det hette. Inte när jag fick det heller, men jag lyckades få bort det (trodde jag) så funka datorn i kanske nån månad, och sen lagga den helt. Vet inte vem jag fick det av, och fick det över msn. xD
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Hur länge sen skedde detta? Vad har du för anti-virusprogram?
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

det var typ i våras nån gång, jag fick lov att lämna in den till nån snubbe som fixade den. vet inte vad virusprogrammet heter riktigt, nåt 'panda'-grejs. :confused: är inte så värst insatt.
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Jag tycker också att det verkar som om hårddisken är på väg att krascha. Det hände på min jobbdator utan virusangrepp, bara gammal dålig hårddisk.
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Varför kraschar en hårddisk? Min hårddisk är ju relativt ny och har fungerat felfritt sen jag köpte den för två år sen :confused:

Tack för svar iaf :)
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Prova göra en diskrensning, uppdatera virusprogrammen, skaffa något program där du kan plocka bort spyware typ adaware... brukar funka när min dator segar ner sig......
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Nu blev jag orolig för min dator har segat ner sig totalt.. Så jag sparade ner allt på CD's :D
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Vad är en diskrensning?
Jag har scannat med Avast (det antivirusprogram jag använder) och det uppdateras hela tiden. Har kört ewido mot spy-ware. Går segt ändå. :(
Har backupat det mesta viktiga som jag hade löst i datorn, men nu är CD-R-skivorna slut... :smirk:

Vad kan det bero på? Det blev såhär bara helt plötsligt. :confused:
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Min andra dator blev också väldigt seg förut, och hängde sig var tredje sekund typ. Kom aldrig fram till vad det berodde på, körde massa anti-virus program och massa sånt, men det funkade inte, så jag fick lov att omformatera hela skiten.. nu funkar den bättre än någonsin. :D
 
Sv: Dator som segat ner totalt och hänger sig!!

Blir jag nog också tvungen å göra. Ska bara spara ner allt. Och det är mycket :o
 

Liknande trådar

IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp