denna underbara unghäst

höstmåne

Trådstartare
som jag fortfarande kallar min bäbis. han är ju min bäbis. men den söta goa mulen som han nosar med i mitt ansikte. som man kan pussa på.

han blir två år i vår.otroligt.
hur är era jämngamla.? skulle vara kul att veta. hur går det? vad brukar ni hitta på tillsammans?

blir jämt så glad när jag får se honom. så söt. så fölig fortfarande, med långa ben. men det syns att han håller på att växa till sig. gnäggar när man kommer. sådär lågt så bara näsborrarna fladdrar ibland.
alltid glimten i ögat, positiv och gosig. och det går att göra allt med den hästen. ska bli så underbart att rida in honom sen. att sitta på honom för första gången. *spännande*
var bara tvungen att skriva av mig lite.
berätta hur lycklig man blir i hästars närvaro. att gå ut en promenad med honom. springa på ängarna. busa.
tråkigt nog ska jag åka ifrån dem en vecka. ska åka skidor. men jag litar på mina "hästskötare" :)
 
:rofl:
Ha, ha, är våra hästar verkligen lika gamla och av samma art? Min lille buse fyller två den 1 maj och han försöker bitas så fort han kommer åt. Inte skulle jag våga mysa och pussas mer än två sekunder åt gången eftersom jag gärna vill ha näsan kvar. Men vi jobbar på det, är ute och går och tränar NH med honom en timma nästan varje dag och däremellan håller jag på mycket med honom uppbunden, borstar lyfter och grejar hovar mm. Men den där munnen, den är överallt! :devil: Grimman vill han inte ha över huvudet utan inne i munnen osv. Idag när jag kratsade framhoven (och alltså stod framåtlutad med rumpan riktad framåt på hästen) var det nära att han bet mig mitt i det heligaste :o

Jag räknar med att det blir bättre snart för om två veckor ska han kastreras.
Trots nafselinafset så älskar jag honom gränslöst! Det är så roligt att hålla på med honom, personkemin stämmer till fullo mellan oss och jag ser fram emot de sisådär 25åren vi har framför oss tillsammans.
Lycka till med din lille ängel!
 
tss. ja det låter ju lite typiskt. så var min med. men det har vuxit bort på nåt sätt. :d
jag har faktiskt inte hanterat honom överdrivet. visst har han varit duktig, men han har ett tålamod som räcker i två sekunder. och det är nog inte så ovanligt. så jag undrar om du inte skulle vinna mera på att hantera honom väldigt korta stunder, så slipper han tappa tålamodet och ni börja bråka. testa?
hoppas det blir bättre då när han blir vallack. och lycka till själv. härligt att ha så många år att se fram emot när man har unghäst. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp