Dentaku möter sina skapare

Dentaku

Trådstartare
För sisådär femton år sedan registrerades användarnamnet Dentaku här - valet var självklart eftersom jag redan använde det i chatter och på andra forum sedan ett par år tillbaka. Första gången det skrevs var det ackompanjerat av pipet och suset från ett modem som blockerade familjens telefonlina. Många år senare var det under det namnet jag först kom i kontakt med min nuvarande sambo och blivande man.

Trots det så har jag missat varje möjlighet att se någon spelning med Dentakus skapare - Kraftwerk. Igår var det äntligen dags och jag är faktiskt glad att jag inte sett dem förrän nu, för det var så absurt bra att även gamla rävar som sett dem många gånger tyckte att det var fantastiskt.

Kraftwerk_zps5be49189.jpg


Det var bara det jag ville säga. Och jag har valt helt rätt prefix, så det så.
 
Bokuwa ongakuka!

Och jag mötte Thomas Di Leva häromdagen och trodde en stund att jag mött min frälsare. Det brukar vara så, tills han öppnar munnen och pratar gävlemål. :) Men jag är liiite avis på dig. Liiite.
 
Äh, när jag såg trådrubriken trodde jag att du skulle berätta något verkligt viktigt, som att du byter nick t ex.

Jag kommer ihåg hur resten av ditt nick lät!
 
Själv skulle jag lipa oavbrutet om Japan (David Sylvian) återförenades och spelade. SÅ NJUT av att du har förmånen att få en throwback-concert sådär!
 
Hur ska det uttalas, egentligen?

Med ganska jämnt tryck på varje stavelse, som jag förstått. Den-ta-ku(ko).

Edit: det verkar vara olika om ljudet i sista stavelsen är -u eller mer likt -o, men det är samma tryck på varje stavelse och de är lika långa.
 
Själv skulle jag lipa oavbrutet om Japan (David Sylvian) återförenades och spelade. SÅ NJUT av att du har förmånen att få en throwback-concert sådär!

Jag fick ju den fantastiska möjligheten med Crowded House som splittrades innan jag hann se dem men sedan återförenades så att jag kunde gå på en konsert. :love:
 
Jag tycker att betoningen är avsevärt mycket mer jämnt fördelad än i engelskan?

Och det här blev fantastiskt underhållande! :D :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp