Hmm sitter typ framåtlutad å chillar. Märket att de trycker på mer när man ligger ned!
Testa variera mellan att sitta med benen högt och så räta på dig så kan det komma igång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm sitter typ framåtlutad å chillar. Märket att de trycker på mer när man ligger ned!
Nee, visste inte ens att man kan sjukskriva sig från skolan? Är mest orolig för att kugga tentorna, går basår så måste klara 100 % för att få studiemedel.
Har pratat med dom och dom säger bara att jag ska åka in till akuten, å det tänker jag inte göra.
Är även lite "rädd" för starkare lavemang pga att jag lider av ätstörningar, är rädd å fastna.
Med tanke på dina besvär (både förstoppningen och den ev sjukdom du ska utredas för) förstår jag att de rekommnderade att du åker till akuten. Givetvis ditt val men du behöver ju hjälp.
Testa variera mellan att sitta med benen högt och så räta på dig så kan det komma igång?
Om du är rekommenderad att åka till akuten, gör det. Jag tror dom kör tarmsköljning, det gjorde dom på en anhörig till mig. Hen sa efteråt att det var det skönaste hen gjort (alltså att förstoppningen släppte i samband...).
Det gick när jag pluggade. En student kan ju bli sjuk som vilken annan person som helst. Se till att kolla upp det, det kan ju minska stressen. Stress är aldrig bra för magbesvär.
Sa inget till sjukvårdsupplysning om ätstörningar, för mig hör det inte ihop, och så vill jag hålla det.
Dom tyckte akuten om inte microlax hjälpte..
Inget har någonsin hjälpt mig så bra att få ut just såna tvärstopp som du verkar ha, som vanliga jäkla magnesiumbrustabletter man kan köpa på mataffär... Tror jag tagit tre st på en gång, en halvtimme senare har toaletten varit min permanenta bostad ett bra tag framåt. Effektivt, men inte så bekvämt kanske (det tar ett tag för det att ge sig, oavsett att proppen redan är borta) - har dock alltid funkat för mig, till skillnad från diverse apoteksgrejer, husk, torkad frukt, puréer, osv.
Att sjukvårdspersonal tycker att du skall testa sprit borde kassas som tjänstefel!
Alltså det var ju mitt förslag och hon sa kör på det om du vill, inget som ställer till problem för koloskopin som t ex fibrer eller bär.