Bukefalos 28 år!

dumma tävlings frågor.

Buck

Trådstartare
Jag har av ngn mystisk anledning anmält mig till en LC:2 nästa vecka, jag är hoppryttare till vardags och har ett klantarsle till häst= jag har alltid senskydd runt om. Men kom på idag att man inte får ha varken skydd eller magplatte gjord :O! Hur gör jag då?

Vågar man rida fram osv helt utan skydd, eller kan man lägga av skydden i collekting ringen? är ensam så har ingen att slänga av dem till.

Kan man ha en anstomisk bred sadelgjord? Är ca 15 cm på mitten bara.

Hur är det sen med plastsporrar, är det fortfarande inte tillåtet?

Lite funderingar bara..
 
Jag har av ngn mystisk anledning anmält mig till en LC:2 nästa vecka, jag är hoppryttare till vardags och har ett klantarsle till häst= jag har alltid senskydd runt om. Men kom på idag att man inte får ha varken skydd eller magplatte gjord :O! Hur gör jag då?

Vågar man rida fram osv helt utan skydd, eller kan man lägga av skydden i collekting ringen? är ensam så har ingen att slänga av dem till.

Kan man ha en anstomisk bred sadelgjord? Är ca 15 cm på mitten bara.

Hur är det sen med plastsporrar, är det fortfarande inte tillåtet?

Lite funderingar bara..
Rid fram med skydden och be ngn som står bredvid att plocka av de. Jag har hjälpt folk med allt möjligt på tävling när jag stått och kollat på framridningen. Det finns alltid någon man kan be.

Yes sadelgjorden går bra men nej man får inte ha plastsporrar.
 
Hästen min är inte av den sorten som folk vill gå nära dock. Men får leta upp några damasker som är lätta att ta av åtminstone och hoppa av själv och ta av dem.
 
en ännu dummare fråga... kommer det se skit konstigt ut med ett dressyrschabrak under en hoppsadel? :cautious: har liksom sparat mitt ljus grå/rosa schabrak för dressyr debuten hopp schabraken är väldigt hopp inriktade och framskurna. får prova i kväll och se men vad tycker dressyr maffian? blir det lite bättre med ett dressyrschabrak eller blir det bara värre?
 
en ännu dummare fråga... kommer det se skit konstigt ut med ett dressyrschabrak under en hoppsadel? :cautious: har liksom sparat mitt ljus grå/rosa schabrak för dressyr debuten hopp schabraken är väldigt hopp inriktade och framskurna. får prova i kväll och se men vad tycker dressyr maffian? blir det lite bättre med ett dressyrschabrak eller blir det bara värre?

När jag har tävlat i hoppsadel har jag haft hoppschabrak under. Tycker det är klart snyggast!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp