DVD(video recorder) ska inkopplas

M

mizz

Tja, dator är det ju inte. Men den är släkt, har ju hårddisk. ;) Försöker slänga in ett rop på hjälp här. Bruksanvisningen är helt åt fanders ju. Visst står det hur man ska koppla men inte lättfattligt.
Har en modem/adsl via telefonjacket som jag vill ha med i leken. Hur kopplar jag dessa tre komponenter? Tv- Dvd- Modem?
Har försökt med scart från modem in i dvd och scart från dvd in i tv, men antal kanaler som kommer upp vid kanalsök(dvd) är 0. Kanske gör/tänker fel.

Förresten heter det väl inte modem, den där lilla lådan som man stoppar in kortet i?

mizz/ brukar kunna klura ut saker, men icke detta
 
Sv: DVD(video recorder) ska inkopplas

Grundläggande är väl att du inte kan ha en digitalbox till två olika enheter (tv och dvd i det här fallet) samtidigt. Eller jo, det går ju att koppla så, men då kan du bara spela in det du tittar på.
Sen tror jag inte heller att DVD-enheten skickar vidare signaler från scart till scart så som det funkade med antennsladdar på gamla vhs-enheter...
 
Sv: DVD(video recorder) ska inkopplas

Det går iaf nu. Tac för hjälpen.:bow:
Jag gav upp det hela, satte in en Scooby Doo(det fungerade iaf) till dottern och åt ist en lunch i lugn och ro (tvungen att lugna mina franska;)).
Gick sedan för att ta en ny match, trots dotterns högljudda protester. Och vips så fungerade det. Troligtvis så ville de(tv-dvd-digitalbox) ha betänketid nu när vi fått en ny medlem i flocken:p.
Jag ville inte (ville och ville, det går ju inte) ha både tv och dvd till digitalboxen, utan seriekopplade det hela.
:devil:tråkigt att man inte kan spela in på en kanal och titta på en annan. :mad: Ngn som har en förklaring till varför man inte ska kunna göra så trots att man betalt för hela paketet.
 
Sv: DVD(video recorder) ska inkopplas

För att digital-boxen bara skickar ut en analog signal i taget, fråga mig inte varför. Det finns dock digitalboxar (för marksänd digitaltv iaf) som har mer än en digital->analog-omvandlare, som dock kostar mycket mer då.
 
Sv: DVD(video recorder) ska inkopplas

För att digital-boxen bara skickar ut en analog signal i taget, fråga mig inte varför.
Fungerar ju bra att fråga dig varför, då du i nästa mening svarar på din egen fråga...
Det finns dock digitalboxar (för marksänd digitaltv iaf) som har mer än en digital->analog-omvandlare, som dock kostar mycket mer då.

Eller mer förklarat: En digitalbox kan ta emot digitala sändningar och avkoda en sådan till analog signal som en gammal tv kan tolka. Att avkoda två signaler samtidigt är dubbelt så mycket jobb, vilket kräver mer hårdvara/prestanda och blir därmed dyrare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp