Bukefalos 28 år!

Ebba Gris - starkare än Bamse!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Igår när jag kom hem med mina föräldrar så hörde vi ett konstigt ljud. Jag trodde minst det var ett nöffande vildsvin medan min mor trodde att min sambo köpt ännu en minigris och satt den i garaget.

Men ack vad fel vi hade! Runt hörnet av garaget kommer en glad Ebba Gris som springer fort till matte.

Ebba Gris hade helt enkelt lekt världens starkaste gris och knuffat bort sin boxdörr, kommit in i stallet och sedan öppnat den tunga stalldörren. Det såg ut som någon gått bärsärkagång i stallet!

Vi vet inte alls hur länge hon hade varit ute men det är bökat lite här och var i trädgård och runt våra byggnader på gården. Tack och lov rymde inte hon så långt bort...
 
Sv: Ebba Gris - starkare än Bamse!

Jo tack dom hinner med mycket på kort tid dom små grisarn! Båda mina rymde från sin sommarhage förra sommaren pga att det hade blivit strömavbrott så det var bara att knalla iväg rakt på mattes jordgubbsodling mums för en liten gris (eller två) :angel: Där efter tog dom sig in i trädgården där dom möblerade om så mycket dom kunde Grävde upp div. lökar, gjorde enorma gropar i gräsmattan, trampade ner så många sommarblommor dom hann med eller grävde upp dom för att avsluta sitt förmodligen underbara äventyr med att dra ner en dyna från trädgårdsmöblerna att lägga sig på för att få en välförtjänt vila efter det stränga arbetet dom utfört så noga till sin matte :rofl: :rofl: :rofl: Kan man annat än älska dom?? :rofl: :rofl:
 
Sv: Ebba Gris - starkare än Bamse!

Grisar är härliga djur. :love:

Ebba rymde i somras troligen har vi våra misstankar om att vår hund busade med henne efter Ebba kommit lös så Ebba sprang till skogs. Jag blev väldigt orolig men jag tog en gryta med mat och ropade tyckte mig även höra ett och annat nöffande.

På en av våra ängar stod lilla Ebba och viftade på svansen när hon såg matte och följde snällt med hem.
 
Sv: Ebba Gris - starkare än Bamse!

Mat när man är en gris måste vara det bästa som finns och på andra plats kommer att bli kliad på magen helst med en borste så det river riktigt skönt :D :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp