Efter ridklubbens beslut: "Känner oss otroligt svikna"

Sölvesborgs Ridklubb kommer lägga ner sin verksamhet, beslutades det på ett extrainsatt styrelsemöte igår kväll. Stödet från kommunen har inte levt upp till vad som lovats menar Cecilia Kjellgren från Sölvesborg Ridklubb
 
Men nej så ledsamt!! Min dotter red där när hon var liten. Jättefin anläggning…..
Vad jag har fattat (hela alltet verkar väldigt komplicerat) så är det ridklubben och inte ridskolan som ska lägga ned.
Jag red också där när jag var liten. Jag hoppas att det sköts bättre nu
 
Vad jag har fattat (hela alltet verkar väldigt komplicerat) så är det ridklubben och inte ridskolan som ska lägga ned.
Jag red också där när jag var liten. Jag hoppas att det sköts bättre nu

Ridskolan kommer också läggas ner då de hyr av ridklubben. Väldigt sorgligt, spenderade all vaken tid där mellan 12 och 18 års ålder.
 
Ridskolan kommer också läggas ner då de hyr av ridklubben. Väldigt sorgligt, spenderade all vaken tid där mellan 12 och 18 års ålder.
Aha. Allt jag har läst har varit väldigt rörigt med vad som hör till vad, var bidrag har hamnat och insamlingar

Jag hängde också där i många år när jag var barn. Typ 25-30 år sedan nu 😶
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under onsdagen meddelade Sölvesborgs ridklubb att de avvecklar verksamheten och säger upp kontraktet med ridskolan. Ridhuset är i stort...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Utan ekonomiskt stöd kan ridklubben Udden tvingas lägga ner sin verksamhet helt och hållet. I april väntas kommunen ta ett beslut i...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jahapp som sagt, Olaf/Sandalfon kom indimpade lagom till förmiddagskaffet idag igen... Och det är nästan så att han börjar bli tjatig...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp