Efter att ha bott hos vänner över helgen och delat täcke med min sambo känner jag bara att jag måste fråga: Hur många har det egentligen så helt frivilligt? Att man delar täcke, alltså? Det är ju jättejobbigt! På hemmaplan sover min sambo med bara påslakanet i princip året runt, medan jag har ett tjockt duntäcke på min sida. Det i kombination med att jag tenderar att snurra runt en massa under natten gör att vi omöjligt skulle kunna sova under samma täcke jämt. Vi ligger gärna under samma täcke när vi mornar oss och vill ligga nära, och likaså en stund innan vi somnar, med det räcker bra så.
Jag har förstått att det är lite av en svensk grej det här att ha två separata täcken, och det känns ju lite sådär typiskt skandinaviskt praktiskt nu när jag tänker efter. Så, hur många av er har det praktiskt hemma?
Jag har förstått att det är lite av en svensk grej det här att ha två separata täcken, och det känns ju lite sådär typiskt skandinaviskt praktiskt nu när jag tänker efter. Så, hur många av er har det praktiskt hemma?