facebook har dött döden för mig

cirkus

Trådstartare
eller så har jag fått nåt jäkla virus eller tja, inte vet jag.

varken på telefon eller på PCn funkar det.

Allt annat funkar

Så här ser felmeddelandet ut:
Det går inte att hitta servern på www.facebook.com eftersom DNS-sökningen misslyckades. DNS är den webbtjänst som översätter webbplatsnamnet till dess Internetadress. Felet beror vanligtvis på att det inte finns någon anslutning till Internet eller att nätverket inte konfigurerats på rätt sätt. Det kan också orsakas av att en DNS-server inte svarar eller att en brandvägg hindrar Google Chrome från att ansluta till nätverket.
Här följer några förslag:
Läs in webbsidan igen senare.
Kontrollera Internetanslutningen. Starta om routrar, modem och andra nätverksenheter som eventuellt används.
Kontrollera DNS-inställningarna. Kontakta nätverksadministratören om du är osäker på vad detta betyder.
Prova att inaktivera nätverksförutsägelsen genom att göra så här: Öppna Skiftnyckelmeny > Inställningar > Visa avancerade inställningar ... och avmarkera Förutsäg nätverksåtgärder som förbättrar laddningen av sidan. Om det inte löser problemet rekommenderar vi att du väljer det här alternativet igen för bättre prestanda.
Testa att lägga till Google Chrome som ett behörigt program i inställningarna för brandväggen eller antivirusprogrammet. Om det redan är ett behörigt program testar du att ta bort det från listan med behöriga program och lägga till det igen.
Om du använder en proxyserver kontrollerar du proxyinställningarna eller kontaktar nätverksadministratören för att kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver justerar du dina proxyinställningar: Öppna skiftnyckelmenyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar ... > Ändra proxyinställningar... > LAN-inställningar och avmarkera kryssrutan "Använd en proxyserver för nätverket".
Fel 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Det går inte att lösa serverns DNS-adress

Uppenbarligen funkar mitt nätverk, det är bara fejjan som har avlidit
 
Sv: facebook har dött döden för mig

Precis samma för mig just nu! Men om jag väntar lite och försöker igen så går det ibland!
 
Sv: facebook har dött döden för mig

jag rensade cachen och det andra krafset och nu funkar det igen
 
Sv: facebook har dött döden för mig

Aha så det var hungriga fiskar minsann

Lustigt att inte alla drabbades utan bara vissa, men det beror vnog på vlken server man råkade hamna på och om just den var drabbad, så då är det ju inte raketforskning att det funkade när man rensade alla cachar och sånt så man fick en annan server på nästa inlogg
 
Sv: facebook har dött döden för mig

Nä, några hungriga fiskar tror jag inte på. Det verkade snarare vara något med namnuppslagningen som bråkade. Min sambo fick problem och jag felsökte lite, och vad som hände var att www.facebook.com inte fanns i den tabell som omvandlar namnet på sidan till det nummer som datorerna använder för att skicka trafiken rätt. (Dvs DNS-entryt verkade ha försvunnit från ett gäng namnservrar av någon anledning)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp