Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Sv: Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Det kändes väldigt väntat men alltid tråkigt när det tar slut på grund av skada..
 
Sv: Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Jag har hela tiden skrivit att hennes skador inte går att komma tillbaka med.
 
Sv: Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Det undrar jag också - särskilt efter att någon på Tullstorps visning pratade om Matines problem med hållbarhet pga av "för stort rörelsemönster" eller var det nu än var. Är det någon som kommer ihåg - var det möjligen Minna som sade det?
 
Sv: Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Vad är det för skada hon har?

Tyvärr hittar jag inte den gamla tråden där jag ihärdigt menade att hon inte skulle komma tillbaka.
Den skada som påverkade då så oddsen blev dåliga var att bogen inte höll, (antagligen pga det spektakulära och knyckiga rörelsemönstret)vad det berodde på visste de inte då och därför skrev jag inget i den tråden.Nu vet jag inte om det var huvudorsaken, och antagligen har de fått reda på vad som var fel med bogen,sedan, hon hade ju även andra skador.
 
Sv: Färdigtävlat för Matiné - nu väntar avelsboxen

Hon har ett trasigt gaffelband, som tydligen inte läker som det ska.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Till danskarnas stora glädje blir 6-åriga Uno Donna Unique, som vann guld på unghäst-VM i dressyr i år och tog silver 2009...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) VM-bronsmedaljören i VM i dressyr Andreas Helgstrand har tackat ja till Globentävlingarnas världscupdressyr. Han tar...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp