fästing på pungkulan

_busster_

Trådstartare
min lillkille har fått en fästing på sin ena pungkula :crazy:
man får inte röra honom alls på bakdelen nu, det gör nog väldigt ont. kan man låta den sitta kvar tills den trillar av sig eller vad ska man göra?
lider med honom :cry:
//_busster_
 
Sv: fästing på pungkulan

En fästing ska ju inte göra ont? De sprutar väl in sådan där bedövande så att man inte känner dom?
Jag hade plockat bort den.
 
Sv: fästing på pungkulan

En fästing gör inte ont, ta bort den så fort som möjligt då infektionsrisken ökar ju längre den sitter!
 
Sv: fästing på pungkulan

Försök få bort den.

Om han försöker hugga så kan du ju be någon hålls i halsbandet, eller sätta på honom munkorg.
 
Sv: fästing på pungkulan

Jag hade också bett någon att hålla hunden åt mej alternativt tagit på honom munkorg. Det är fort gjort om du har en fästingplockare och det är viktigt att få bort dom så fort som möjligt.
 
Sv: fästing på pungkulan

Min hund hade en fästing på pungen för ett par månader sen, det var bara att plocka bort den lite snabbt.
Om din hund blir arg, be någon hålla i honom medens du plockar bort fästingen.
 
Sv: fästing på pungkulan

det gör nog inte ont pga fästingen utan pga att det är ett "känsligt område" min hund hatade allt från att kopplet kom i närheten till att det var fel tempratur på vattnet när man bada honom hahha men han var superfjollig.. det är bara plocka bort.. gör det smidigt och så fort du kan.. be någon hålla honom eller sätt på munkorg..
 
Sv: fästing på pungkulan

första gången jag försökte få bort den så hade han redan varit där och gnagt, så han visste att något satt på kulan. Han blev sur och sa ifrån när jag ville kolla. då tog vi på honom munkorg och min syster höll i honom, han blev riktigt arg och ville bara där ifrån. så vi tog av honom munkorgen (då blir han som ett barn, som gjort fel) och jag fortsatte kolla och pilla samtidigt som jag berömde honom, och gjorde så några gånger sen fick de va bra. ville inte bråka med honom men även visa att jag pillar där om jag vill. (är aldrig några problem annars. kan ta överallt på honom, i munnen mm.) sedan försökte jag själv på kvällen gjorde ingen stor sak av de, kollade berömde sen va de bara att ta bort den, ingen munkorg eller något bråk. och nu är de som förr, kan beröra honom överallt på kroppen utan problem.
Tack för hjälpen.
//_busster_
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 503
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
904
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 761
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp