Bukefalos 28 år!

Fågeltråden!

MinIan

Trådstartare
Finns det en tråd om våra fåglar?

jag hittade ingen så då passar jag på att starta en.. hur många hä'r inne har fåglar?

alltså inte ankor, höns och så vidare.. utan undulater och nymfar och andra papegojfåglar!

Själv har jag två undulater.. väntar på två till!

Lilla Dun
32273534.jpg


Och Safir ^^
32269723.jpg


båda födda den 10 februari, alltså två ungdomar ^^
 
Sv: Fågeltråden!

Ååh vilken snygging :love: :d Helt underbar!

Jag har två små grönisar, möt Zigge med Z (aka. Sigge, 4 år) och lille Ville (okänd ålder)!
pippisar003.jpg

157017_487523784647_568189647_5697734_1896543_n.jpg


Sigge är världens absolut coolaste fågel, enligt honom själv, självförtroendet ligger på topp om man säger så :angel: Härlig kille som verkligen vet vad han vill och ser till att få det också.. :cool: Han är tam när han känner för det.
Badankan på film:
http://smg.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/?action=view&current=MVI_0003.mp4

Ville däremot är väldigt försynt, snäll och blyg. Har inte haft det lätt i livet innan, varit nära döden flera gånger, men har blivit en helt ny fågel även om han fortfarande inte är handtam. Man kan få komma fram och gosa magen med nästippen om man har händerna väl gömda bakom ryggen! :love: Han älskar min syster, blir superglad när hon kommer och hälsar på :love: Pratar och fluffar som en tok.
39746_425756509647_568189647_4634158_5322192_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Fågeltråden!

Vilka fina bilder!

Jag har en nymfparakit som går in på sitt elfte år. Han är inte speciellet tam och den enda gången han vågar sitta på handen är när han har flugit vilse och inte hittar hem. Han sitter mest på buren och förstår när man säger åt honom att gå in så han är alltid lös när vi är hemma.
 
Sv: Fågeltråden!

Tackar! :heart

Dina gröna var med otroligt fina, och filmen bara älskade jag. :love:
 
Sv: Fågeltråden!

Lillsigge med sin favoritmat all times! Lägg märke till den något chockade minen. VA, allt detta till MIG?! :D

254487_10150204724384648_568189647_6915825_2277304_n.jpg
 
Sv: Fågeltråden!

:love:
Vad är det, citronmeliss eller?
Jag ger mest gräs, kirskål och maskrosblad, men skall väl börja variera det lite mer.
 
Sv: Fågeltråden!

32427013.jpg


Mina älskar ju rönn och dess blommor ^^
Ska bli kul att se då dom får bär, om det blir lika smaskens ^^
 
Sv: Fågeltråden!

haha, kan jag också tro :D

ska se om jag får tag i nått våtarv här omkring..
tror mina dun skulle gilla det ^^
 
Sv: Fågeltråden!

Jag har en undulatpåg, vacker blå kille antagligen några procent engelsk 6 månader gammal, äger världen :D. Bild kommer. Jag letar efter en ny flickvän till honom, hans förra rymde för mer än två månader sedan så vi försöker gå vidare!

Vad ger ni era undisar för fröblandning?
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 238
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 007
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp