Sablar22

Trådstartare
Jag är lite förvirrad här.
Flyttade från exet förra sommaren, nu håller han på att flytta från huset vi bodde i.
Han menar att jag ska åka dit och flytta ur allt från garaget och städa det, samt klippa gräset.
Jag ska göra rätt för mig, menar han.
Medans jag känner att jag har flyttat därifrån för längesen och har inte något med det där stället att göra längre.
Om jag inte städar ur garaget säger han att han ska anlita städfirma och skicka fakturan till mig,
får man göra så? Jag har ju inte anlitat någon och vill absolut inte betala för det där.
 
Jag är lite förvirrad här.
Flyttade från exet förra sommaren, nu håller han på att flytta från huset vi bodde i.
Han menar att jag ska åka dit och flytta ur allt från garaget och städa det, samt klippa gräset.
Jag ska göra rätt för mig, menar han.
Medans jag känner att jag har flyttat därifrån för längesen och har inte något med det där stället att göra längre.
Om jag inte städar ur garaget säger han att han ska anlita städfirma och skicka fakturan till mig,
får man göra så? Jag har ju inte anlitat någon och vill absolut inte betala för det där.
Jag har väldigt svårt att se att han skulle kunna få igenom det... men självklart kan han skicka en faktura till dig och sen är det upp till dig att bestrida det... Men frågan är om städbolaget går med på att skicka en faktura till någon som bor på en annan adress.
Det känns som om han bara försöker slippa undan en del av arbetet själv, jag antar att ni har gjort klart bodelning och att du inte har något med huset i sig att göra?
 
Är någonting i garaget ditt? I annat fall hade jag inte brytt mig för fem öre! Gräsklippningen kan aldrig bli ditt problem och som @Snurrfian säger så får han betala städbolaget och sen försöka kräva dig på pengar, men tror du att han är så dum att han försöker stämma dig för det?
 
Jag fick 4 timmar på mig i somras att plocka ihop mina grejer, han gick efter och visade vad jag skulle tömma för lådor/garderober.
Sen frågade han om han fick göra som han ville med resten, vilket jag accepterade.
Efter det har jag inte satt min fot där, och jag adressändrade i juli/augusti förra året.
Nu heter det att jag är lat, och att jag lämnade huset i så ostädat skick att jag nu ska göra rätt för mig genom att tömma och städa garaget. Jag blir bara ledsen och det tar sån energi att ha det här hängandes över mig.
Han smsade om detta i tisdags och informerade om att det skulle vara klart nu på Måndag.
 
Jag fick 4 timmar på mig i somras att plocka ihop mina grejer, han gick efter och visade vad jag skulle tömma för lådor/garderober.
Sen frågade han om han fick göra som han ville med resten, vilket jag accepterade.
Efter det har jag inte satt min fot där, och jag adressändrade i juli/augusti förra året.
Nu heter det att jag är lat, och att jag lämnade huset i så ostädat skick att jag nu ska göra rätt för mig genom att tömma och städa garaget. Jag blir bara ledsen och det tar sån energi att ha det här hängandes över mig.
Han smsade om detta i tisdags och informerade om att det skulle vara klart nu på Måndag.
Låter inte som något lyckat uppbrott och inte lär det hjälpa vad du än gör nu, så låt honom fixa skiten själv och svara inte på några sms.
 
Låter inte som något lyckat uppbrott och inte lär det hjälpa vad du än gör nu, så låt honom fixa skiten själv och svara inte på några sms.
Jag svarade bara "aldrig" när han skrev att han skulle anlita städfirma och att jag skulle betala.
Sen har jag inte svarat mer.
Känns ändå skönt att ni resonerar lika som jag känner. Tack!
 
Om du inte har någon del i fastigheten (fortfarande äger del eller står på hyreskontrakt eller likandne) och ni redan vid avflyttningen gjort upp om att resterande är hans finns det ju inte mycket för dig att ansvara för.

Ungefär lika absurt som att mitt ex sedan 10 år skulle anse att jag borde klippa gräset hos honom eftersom jag ju varit tillsammans med honom en gång i tiden. Crazy.
 
Ja han tyckte väl att all skit i huset var din skit. Han såg väl bara dina prylar som skräpade runt överallt medan hans få saker var så ordentligt undanplockade.

Men nu när han ska flytta har han insett att det inte hjälpte att plocka bort dina saker. OPS! Han hade visst en massa saker själv...
 
Jag svarade bara "aldrig" när han skrev att han skulle anlita städfirma och att jag skulle betala.
Sen har jag inte svarat mer.
Känns ändå skönt att ni resonerar lika som jag känner. Tack!
Det var bra att du inte svarat mer. Har ni barn ihop eller något sånt som gör att ni måste ha kontakt? I annat fall skulle jag byta telefonnummer också. Då kan han ju stå där och försöka sms:a sig blå... Tomma hot som han inte kommer lyckas med!
 
Det var bra att du inte svarat mer. Har ni barn ihop eller något sånt som gör att ni måste ha kontakt? I annat fall skulle jag byta telefonnummer också. Då kan han ju stå där och försöka sms:a sig blå... Tomma hot som han inte kommer lyckas med!
Vi har en son tillsammans, annars hade jag inte svarat öht
 
Vi har en son tillsammans, annars hade jag inte svarat öht
Ja, då funkar ju inte det :meh: Hur som helst kan jag inte se att han kan tvinga dig, som inte bor i huset sedan ett år, betala för något som du inte har beställt. Ha lite is i magen så ska du se att det ordnar sig på den fronten i alla fall :)
 
Hans hus = hans problem.....
Ingen seriös städfirma skickar en räkning till någon annan utan han får allt betala den själv och sedan kräva pengar av dig.... Om han gör det så skall du se till att du får det skriftligen och sedan skickar du bara tillbaka den med tillägget att den bestrides.... har för mig att du inte ens behöver skriva skäl... Sedan får han då driva frågan vidare via tingsrätten om han vill ha några pengar....
 
Tillägg om tråden dyker upp i något annat sammanhang.

Man kan inte skicka faktura till någon man inte har en överenskommelse med. Skulle exet säga till ett städbolag att skicka fakturan direkt till dig, kan du bara bestrida till städföretaget och meddela att du inte har något betalningsansvar eftersom du inte beställt något.

Exet hade i så fall fått betala städningen, skickat ett krav till dig (från honom, med kostnaden för städningen som underlag) och sedan försökt få pengar på det sättet. Vilket du givetvis motsatt dig, eftersom ni inte har någon överenskommelse. Då hade han fått stämma dig och ni fått träffas i tingsrätten. Där ska han försöka övertyga rätten om att du skulle vara skyldig att betala hans städning. Lycka till, är allt jag har att säga till honom i det fallet.
 
Jag fick 4 timmar på mig i somras att plocka ihop mina grejer, han gick efter och visade vad jag skulle tömma för lådor/garderober.
Sen frågade han om han fick göra som han ville med resten, vilket jag accepterade.
Efter det har jag inte satt min fot där, och jag adressändrade i juli/augusti förra året.
Nu heter det att jag är lat, och att jag lämnade huset i så ostädat skick att jag nu ska göra rätt för mig genom att tömma och städa garaget. Jag blir bara ledsen och det tar sån energi att ha det här hängandes över mig.
Han smsade om detta i tisdags och informerade om att det skulle vara klart nu på Måndag.
Jag undrar vem som är lat och inte orkar städa ur sitt hus och klippa sin gräsmatta :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp