Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
Åh vilken härlig bild!!
Måste fråga, har hundarna lätt för att acceptera dom där munkorgarna?
Här hos oss går det mesta bra. Cashmir är nu så gott som rumsren, eller han har väl typ varit det från början, bara 2 första dagarna kissade han på tidning vid dörren, men det är först nu som jag inser att han faktiskt är det.. så det är jätteskönt att vi inte behövde kämpa så mycket med det
Men ett problem har vi, och det är ensamhetsträningen. Igår var han själv här hemma med mig (andra hunden var hos svärföräldrarna), och då försökte jag lämna honom några minuter ensam bara medan jag gick ut i trappen..och det gick verkligen inte bra... Redan första sekunderna pep han, ylade, skällde, hoppade in i dörren, skreek och ja..lät som en stucken gris som försöker fly
Och eftersom vi har en sån jobbig hyresvärd som egentligen inte vill att man ska ha hund här, men accepterade det så länge inte hundarna stör på något sätt, så kunde jag inte vänta ut tills han tystnade för då skulle väl grannarna börja klaga, så jag fick gå in igen. Jag gjorde ändå samma sak några gånger till under dagen med det var precis likadant, och sen när jag var inne igen fortsatte han pipa efter mig i ca en timme till och var efter mig överallt hemma sen resten av kvällen.. :/ Det är väl en sån sak som är negativ med att hämta hem valpen så sent, han hade ju inte fått ensamhetsträning där utan hade 12 hundar runt sig hela tiden.
Det gick dock bättre när jag lämnade både hundarna hemma idag i 5minuter åt gången än så länge, då säger han inte ett knyst.. så det är väl lite positivt det.. men jag hoppas att han lär sig vara själv också så småningom..
För övrigt så börjar han verkligen visa sitt rätta jag nu och han är verkligen inte den snälla, charmiga lilla valpen jag trodde han var från början...utan han är en riktig liten terrorist
Det kan ju vara att tänderna kliar men han har ändå redan tuggat sönder min mobilladdare, slitit trasor och pappersrullar i stycken, tuggar på möbelkanter, dörrmattan ska rivas i tills trådar kommer ut, mat stjäls från diskbänken, han bet sönder sambons glasögon så ena glaset trilla ut, nya lakanet har tuggats sönder, småsyskonens leksaker hemma hos min mamma har bitits sönder, där har han även tuggat sönder mammas fina ljushållare samt tuggat på hennes böcker i bokhyllan
Ja det är ju bara för härligt att ha valp!!
Köpte ett fint halsband till honom här om dagen, inte för han förtjänar presenter just nu..men tyckte han behövde ett lite bredare halsband runt halsen
Och sen bjuder vi på en liten bus-video från imorse, och ja, som ni kan se så är visst hundarna uppe i sängen...sambon gav med sig till slut och jag får värme från alla mina tre killar om nätterna nu!
http://www.youtube.com/watch?v=64U55AFqt7k