Bukefalos 28 år!

fodertips till kräsen

Emmahpemma

Trådstartare
Lilleman (chihuahua/lhasa apso) här hemma är dålig på att äta. Och är en riktig smalis. Nu är han för smal.
Han fixar inte färskfoder, eller blötfoder. han blir krisjättedålig i magen. Även vid låååångsam invänjning.
Han gillar bäst Doggy prima för små hundar. Det äter han bäst av, men det är alldeles för lite näring i det så han blir smaaaal av det. (och så tycker jag det är alldeles för mycket spannmål).
Provade byta ut det mot doggy proffessional-serien. Med resultatet att han äter två-tre matkulor per dag.

Nu äter han Mera dog Pure, och det äter han helt okej av, men det blir han också för smal av. Oavsett mängd han får ska tilläggas, han äter ju inte mer än han äter..

Vad finns för GODA torrfoder? med små foderkulor helst, som dessutom ger lite mer hull.

det som har provats är:
Doggy (äter men håller inte hullet)
Magnussons (matvägran)
pro plan (äter dåligt)
Royal Canin chihuahua och dermaconfort (äter för dåligt/håller inte hullet)
Carrier lamm och ris (äter för dåligt)
Four friends (åt inte alls, grävde över matskålen med sin filt)
 
Sv: fodertips till kräsen

Vilka färskfoder har du provat och har du provat att byta "pang bom"? Vissa hundar blir nämligen illamående och dåliga i magen av att man blandar färskfoder och torrfoder. Har även en vän som först fick ge sin lilla hund Mjau blötmat till katt (den är spannmålsfri) för att sedan kunna vänja över den på färskfoder. Försökte hon bara med färskfoder först så spydde hunden. Idag äter den bara färskfoder utan problem, tvärt om mår den bättre än någonsin innan.
 
Sv: fodertips till kräsen

Jag skulle rekommendera Standart, kanske Standart Extra med lite mer energi i till en början. Det är det bästa torrfodret på marknaden tycker jag.
 
Sv: fodertips till kräsen

Min något kräsna hund gillar Acana, som jag också anser är ett vettigt foder att ge om man vill ge torrisar.
 
Senast ändrad:
Sv: fodertips till kräsen

KL.

Taste of wild gillar min kräsna tik, annars testa att blanda i lite Standart Aptit?
 
Sv: fodertips till kräsen

..och vissa funkar faktiskt aldrig på färskfoder hur man än byter...
 
Sv: fodertips till kräsen

Det finns något frystorkat foder, min kräsna älskar det. Minns inte märket men kan säkert ta reda på det. Minns dock att det var dyrt men till en så liten hund blir det inga stora summor ändå.
 
Sv: fodertips till kräsen

Du kanske tänker på Ziwi Peak? Frystorkat och de flesta hundar älskar det. Har gett det som godis t.ex! Och min lilla skit är också kräsen! Annars Orijen kanske?
 
Sv: fodertips till kräsen

Kan vara det. Mina fick smaka när det kom till vår lokala butik och det var verkligen populärt.
 
Sv: fodertips till kräsen

Du kanske tänker på Ziwi Peak? Frystorkat och de flesta hundar älskar det. Har gett det som godis t.ex! Och min lilla skit är också kräsen! Annars Orijen kanske?

Använder det som träningsgodis ibland, då blir jag extra populär för min älskar dem!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp