Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för ras på henne? Du har nog skrivit det, men jag har missat...Visa bifogad fil 83024
Glad liten skit har fått bralla loss i ridhuset idag. Jag mätte henne härom dagen och hon är nu 151,5 cm. Rumpan är 152 cm, så hon växer ganska jämnt.
SWBVad är det för ras på henne? Du har nog skrivit det, men jag har missat...
Hur gammal är hon nu?
Hon är född 11/3 2020. Alltid varit mini pga föddes lite för tidigt. Mamman är ca 160, så jag hoppas att hon blir där omkring. Jag la in en beställning på en häst mellan 160-165 cmHur gammal är hon nu?
Jag funderade på höjden. Min är ca 155 och han får gärna växa långsamt, och inte bli högre än 165. Gärna något lägre...
Ja, beställa går ju bra! Jag skrev mellan 162-165 i min.Hon är född 11/3 2020. Alltid varit mini pga föddes lite för tidigt. Mamman är ca 160, så jag hoppas att hon blir där omkring. Jag la in en beställning på en häst mellan 160-165 cm
Blir hon över 157-158 ish så är jag ganska nöjd
Kastrerade ja men röntga gör jag på hösten innan inridningNu så nu är han en valack!
I måndags sändes han och syddes enligt konstens alla regler, och röntgen efter ev lösa benbitar gjordes också.
Jag är glad över att alla procedurer föll väl ut.
Har någon av er andra gjort detsamma?
Nu så nu är han en valack!
I måndags sändes han och syddes enligt konstens alla regler, och röntgen efter ev lösa benbitar gjordes också.
Jag är glad över att alla procedurer föll väl ut.
Har någon av er andra gjort detsamma?
Min lades eftersom testikeln inte ville ned. Den hade visst roterat något dessutom, så den hade troligen inte kommit ned om vi väntade längre heller.Kastrerat ja, sen länge. Röntgen nej. Däremot Stallägarens 2020:a han röntgades innan kastrering. Och hade han haft benbitar hade de sövt och tagit bort dem samt kastrerat. Men han var ren på röntgen så han fick stående kastrering.
Min har växt ur både Shetland och ponnyMin Shetland har vuxit ur sin grimma i storlek - Shetland
Det är vanligt att det blir svulletGahhh!!!!
Jag skrev visst att det var knappt någon svullnad att tala om, men en vecka efter ingreppet, jeez.....
Nu har jag med mitt nojiga jag, varit helt upp-o-ner, han har varit och ÄR jättesvullen.
Skapet var som en mindre grapefrukt tidigare i veckan!!
Så, efter konsultation med veterinär, så är det ett bra tecken att han ingen feber har, äter och dricker, och bajsar som han skall.
Men kisseriet är lite påverkat då snoppen knappt kommit ut.
Jag döööör.... vilket drama detta blev!
Och så promenerar vi, pållen och jag, jag jagar på honom i hagen lite också, men inte är det någon märkbar större effekt.
Ta mig härifrån.
Varför sade ingen att det kan bli så här? Jag som tyckte han var absolut snyggast i världen efter veterinärens sömnad...
Det är vanligt att det blir svullet
Har varit med om nästan handbollssize i svullnad på några men det går oftast ner efter en tid
Var glad att såren inte har spruckit så det hänger ut saker