Bukefalos 28 år!

Föräldraledighet+studier+fulltidsdagis?

Sv: Föräldraledighet+studier+fulltidsdagis?

jag studerar heltid mån, ons,tors fre,(20h/vecka= heltid på komvux) alltså ledig på tisdagar, jag får behålla mitt studiestöd men bara ta ut FP på tisdagar då min man tar ut fre-sön.
däremot kan jag vara hemma de dagar vi har studier (om vi inte har några praktiska obligatoriska lektioner) med stöd från csn då vi inte har närvaroplikt utan endast måste få minst G i kursen för att vara studiemedelsberättigad, man väljer alltså själv om man vill plugga allt på distans hemma eller åka till skolan. får ta med mig lillen till skolan om jag känner att jag behöver gå på någon föreläsning/lektion.
dagis kommer aldrig bli aktuellt under tiden jag läser då jag är färdig innan jul i år o då kommer pojken då vara ca 8 mån.
men de klasskamrater jag har som har barn i dagisåldern får lämna sina barn på dagis på heltid eftersom det är vad studierna omfattar.. även om de stannar hemma och läser den dagen.
 
Sv: Föräldraledighet+studier+fulltidsdagis?

pja... jag ringde t o m och frågade och enligt den handläggaren jag pratade med så kunde man ju göra vad man ville när man var föräldraledig så länge det var den enda försörjningen man hade + att man klarade av att ta hand om sitt barn. dvs man kan inte jobba eller studera med CSN samtidigt men att plugga och vara föräldraledig samtidigt hade de inget emot så länge jag klarade av att ta hand om mitt barn samtidigt... vilket jag ju gjorde.

Hade en kompis som var i samma sits - förutom att hon pluggade på distans - och hon fick i princip samma svar.
 
Sv: Föräldraledighet+studier+fulltidsdagis?

Hej!