Får väl svara alla på en gång eftersom det var så många som reagerade. Jag bor alltså mitt ute i skogen och känner de som bor i närheten och använder samma stigar. Åtminstone nu, utanför svamp- och bärsäsongen. Jag skulle inte släppa valpen lös med massor av okänt folk i skogen. Så de hon rusat fram och hälsat på är såna jag känner, ofta med egen hund. En enda gång var det okänt folk, och de blev bara glada av att få hälsa på valpen, och då var jag inte många steg bakom och fick tag på den. Och jag är på god väg att lära henne behärska sig.
Och många av de andra som bor häromkring har också sina hundar lösa, det är så man gör ute på landet. De som inte har hunden lös har såna som jagar efter rådjur. Och folk häromkring har inga aggressiva hundar, även om jag vet att också "ofarliga" hundar kan triggas om det kommer en jobbig valp. Det finns egentligen bara två relevanta risker, antingen att hunden blir tagen av ett vildsvin, eller att den springer på en utsläppt jakthund och får stryk. Då tycker jag det är värre med folk som har så lättriggade hundar att de skulle kunna döda en glad valp som kommer rusande. Tänk om det vore ett barn istället?