Förlora det ända jag lever för

Alicia6280

Trådstartare
Alltså jag är i tårar... jag har i dag tre hästar som kort och gott har räddat mitt liv så många gånger... jag lider av svår OCD, ADHD, Anorexia och ätstörningar samt svår GAD, och tack vare mina älskade fyrbenta vänner så har vardagen fungerat. Jag har kunnat leva ett relativt normalt liv, hästarna har varit ända gången jag känt mig som alla andra, ute på tävlingar landet runt... men nu tycker min mamma att andligen måste jag börja jobba ännu mer eller sälja hästarna... och jag vet seriöst inte hur jag ska orka, jag gråter varje dag över hur jävla slut jag är, jag vet inte hur jag ska orka, jag vet inte, jag är 15 år och jag känner redan att jag levt 15 år för länge... och om jag nu inte ens ska få ha kvar vad jag lever för, vad fan är då meningen med allt... fan fan ska jag göra?...
Jag har inga vänner, har inte gått i skolan sedan 6an pga självmordsförsök och svår ångest för skolan. Ingen släkt på 1000km radie.... kan jag i alla fall få lite peppade ord hur jag ska klara detta😩
 
Alltså jag är i tårar... jag har i dag tre hästar som kort och gott har räddat mitt liv så många gånger... jag lider av svår OCD, ADHD, Anorexia och ätstörningar samt svår GAD, och tack vare mina älskade fyrbenta vänner så har vardagen fungerat. Jag har kunnat leva ett relativt normalt liv, hästarna har varit ända gången jag känt mig som alla andra, ute på tävlingar landet runt... men nu tycker min mamma att andligen måste jag börja jobba ännu mer eller sälja hästarna... och jag vet seriöst inte hur jag ska orka, jag gråter varje dag över hur jävla slut jag är, jag vet inte hur jag ska orka, jag vet inte, jag är 15 år och jag känner redan att jag levt 15 år för länge... och om jag nu inte ens ska få ha kvar vad jag lever för, vad fan är då meningen med allt... fan fan ska jag göra?...
Jag har inga vänner, har inte gått i skolan sedan 6an pga självmordsförsök och svår ångest för skolan. Ingen släkt på 1000km radie.... kan jag i alla fall få lite peppade ord hur jag ska klara detta😩
Har du någon kontakt i vården som du kan prata med?
 
Alltså jag är i tårar... jag har i dag tre hästar som kort och gott har räddat mitt liv så många gånger... jag lider av svår OCD, ADHD, Anorexia och ätstörningar samt svår GAD, och tack vare mina älskade fyrbenta vänner så har vardagen fungerat. Jag har kunnat leva ett relativt normalt liv, hästarna har varit ända gången jag känt mig som alla andra, ute på tävlingar landet runt... men nu tycker min mamma att andligen måste jag börja jobba ännu mer eller sälja hästarna... och jag vet seriöst inte hur jag ska orka, jag gråter varje dag över hur jävla slut jag är, jag vet inte hur jag ska orka, jag vet inte, jag är 15 år och jag känner redan att jag levt 15 år för länge... och om jag nu inte ens ska få ha kvar vad jag lever för, vad fan är då meningen med allt... fan fan ska jag göra?...
Jag har inga vänner, har inte gått i skolan sedan 6an pga självmordsförsök och svår ångest för skolan. Ingen släkt på 1000km radie.... kan jag i alla fall få lite peppade ord hur jag ska klara detta😩
Måste alla hästarna bort? Tre hästar är mycket, kanske två räcker, eller en?
 
Att ha ett sammanhang är enormt viktigt alltid för att orka och ännu viktigare om man inte är frisk. Jag känner mycket väl igen mig i att mina djur är det som håller mig uppe och de som är kunniga om hur en människa fungerar håller med. Be din mamma googla på och läsa på om KASAM.
 
Alltså jag är i tårar... jag har i dag tre hästar som kort och gott har räddat mitt liv så många gånger... jag lider av svår OCD, ADHD, Anorexia och ätstörningar samt svår GAD, och tack vare mina älskade fyrbenta vänner så har vardagen fungerat. Jag har kunnat leva ett relativt normalt liv, hästarna har varit ända gången jag känt mig som alla andra, ute på tävlingar landet runt... men nu tycker min mamma att andligen måste jag börja jobba ännu mer eller sälja hästarna... och jag vet seriöst inte hur jag ska orka, jag gråter varje dag över hur jävla slut jag är, jag vet inte hur jag ska orka, jag vet inte, jag är 15 år och jag känner redan att jag levt 15 år för länge... och om jag nu inte ens ska få ha kvar vad jag lever för, vad fan är då meningen med allt... fan fan ska jag göra?...
Jag har inga vänner, har inte gått i skolan sedan 6an pga självmordsförsök och svår ångest för skolan. Ingen släkt på 1000km radie.... kan jag i alla fall få lite peppade ord hur jag ska klara detta😩

Jag förstår att du mår dåligt och bara är 15 år. Om du försöker tänka och sätta dig in i på hur det är från din mammas synsätt om det kanske är pga ekonomin som din mamma kanske inte har råd att hålla 3 hästar så förstår du säkert varför din mamma vill du ska jobba och hjälpa till att betala för hästarna. Även om man tex har hästar hemma så är det dyrt med häst. Kan ni kanske mötas någonstans med att om du inte är i skick i att jobba redan som 15 åring så kanske ni kan sälja en av hästarna och behålla 2 st? 🙂 Om du kan komma med olika förslag till din mamma om hur ni kan lösa det så kan ni säkert diskutera fram en lösning gemensamt, tror du inte det?
 
Förstår att du mår dåligt men 3 hästar är extremt dyrt oavsett om man har de hemma men framför allt om de är inhyrda + att du tävlar.
Har du pratat med din mamma om varför? Är det så att ni inte har råd med 3 hästar så har man inte råd, det är inte värt att hamna i skuld pga djur. Behålla 1 häst kan det vara ett alternativ?:)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 230
Senast: manda
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 542
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 913
Senast: Seaside
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 739
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp