Bukefalos 28 år!

Försäkring

MidnightSoul

Trådstartare
Vilket försäkringsbolag rekommenderar ni för innekatt?

Och om man vill ge lite torrfoder medans man är borta om dagarna så katten har något att göra vad finns det för bra sorter man kan ge?
 
Sv: Försäkring

Våra katter är försäkrade i Agria, eftersom deras vetvård inte sjunker med åren. Jag har en katt som är 8, och vill inte behöva fundera på om försäkringen räcker när hon blir sjuk.

Gällande torrfoder har jag inga direkta förslag dock. Om du bara ger som godis, kanske det räcker med "vadsomhelst" som smakar gott?
 
Sv: Försäkring

Låter bra, ska ju rikta in mig på veterinär vård som största punkten. Hoppas ju på att katten kommer bli gammal :)

Torrfoder kommer ges över dagen som något att pilla på medans jag är på jobbet. Funderar på att hälla det i en sådan där aktiveringsboll. Så inte direkt som godis men inte heller den övervägande givan av dagens matintag kommer ges som torrfoder.
 
Sv: Försäkring

Jag har Agria på en och den nya är försäkrad i Optimal. Agria är kanon som inte sänker, men priset avskräcker lite.
 
Sv: Försäkring

Jag har Folksam till mina katter. Anledningen till att det blev Folksam är för att vi har allt annat försäkrat hos dem och får därför bra rabatter och jag tycker de har bra villkor och veterinärvårdsbelopp. Tror jag betalar ungefär 1900 kr/år för båda katterna men då är de fullt försäkrade båda två.

Agria är det många som bytt från nu på senaste tiden för att de höjt sina avgifter så otroligt mycket samt att de har konstiga avgifter om du behöver åka in akut t.ex. Däremot är de, som SW säger de enda som inte sänker för att katten blir äldre än 7 år...
 
Sv: Försäkring

Vad tar Agria för priser nu? Har lagt handpenning på en raskatt som kommer få vara innekatt så förhoppningarna är ju helt klart att det blir ett långt liv, förhoppningsvis utan komplikationer men man vet ju aldrig.
 
Sv: Försäkring

Det skiljer jättemycket, så jag rekomenderar att kolla på deras hemsida. Jag vill ha typ högsta ersättning på allt och lägste premie och hamnade (med livförsäkring på 8000) på typ 2400 eller nått.
 
Sv: Försäkring

Agria är de enda som säkert ersätter mer avancerade undersökningar, tex magnetkamera eller skiktröngen, fullt ut. If tror jag bara ersätter max 5000:-, Folksam och Sveland ersätter inte en krona för katter (men gör det för hundar - tala om diskriminering!), och en sådan undersökning kan kosta upp mot 15000:-... Också en aspekt att tänka på, och det finns säkert flerliknande undantag, så det gäller att läsa det finstilta och inte bara översikten på hemsidan, där informeras ju (naturligtvis) inte om eventuella begränsningar...
 
Sv: Försäkring

Men då är frågan om detta kommer stanna kvar hos Agria? Vad jag har förstått så ändrar dom om allt på sina försäkringar just nu.
 
Sv: Försäkring

Nja, Agria ersätter bara dyrare undersökningar om det är ett måste. Jag fick avslag på datortomografi av Agria.
 
Sv: Försäkring

Jag har Agria på mina, helt enkelt för att jag tog över deras försäkringar när de kom till mig. Känner inte att jag har anledning att byta. :)
 
Sv: Försäkring

Vad menas med om det är ett måste? Att undersökningen måste göras, finns inget annat alternativ?
 
Sv: Försäkring

Har mina i Dina och betalar 554:- om året. De är inte livförsäkrade men max i vetvård. De är huskatter.

Som torrfoder rekommenderar jag Naturea :)
 
Sv: Försäkring

Jo jag vet inte själv om jag kommer bry mig om livförsäkring men tror inte det då det inte handlar om några större summor.

Naturea har jag aldrig hört talas om tidigare får kolla upp om det finns någon försäljare i närheten :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
Svar
14
· Visningar
309
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
24
· Visningar
661
Katthälsa Tidigare har jag gett mina katter credelio och har tyckt att det funkar bra. Nu har katterna dock helt gått över till torrfoder och det...
Svar
9
· Visningar
285
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
548
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp